עמיטל בראלי: אורי אריאל נגד יחד?! לפני דקה הוא רצה לחבור אלינו

לדברי בראלי, המוצב במקום השישי במפלגת יחד, "בבית היהודי ישנם מועמדים שמסכנים את ערכי הציונות הדתית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/03/15 11:41 י באדר התשעה

עמיטל בראלי: אורי אריאל נגד יחד?! לפני דקה הוא רצה לחבור אלינו
דוברות, צילום: דוברות

"תמוה בעיניי שיש הסוברים כי מועמדים דוגמת ינון מגל, רונן שובל ואיילת שקד משקפים את הציונות הדתית יותר ממפלגת יחד", דברי מועמד מפלגת יחד עמיטל בראלי במפגש שקיים בירושלים עם מנהלי מוסדות חינוך על רקע מצבם הכלכלי הקשה. זאת בהתייחסו לדברי השר אריאל כי "מפלגת יחד אינה משקפת את תפיסת הציונות הדתית ומי שמצביע לה גורם לפגיעה בציונות הדתית". בדבריו התייחס בראלי לביקורת שמשמיעים לאחרונה חברי תקומה כנגד אופייה של מפלגת 'יחד' והזכיר את רצונותיו של אריאל ביחד עם שאר חברי תקומה לחבור למפלגת יחד. 'הזוי' טוען בראלי, שאלו שרצו לחבור למפלגת יחד ורבניהם העבירו את תמיכתם ליחד מדברים סרה במפלגה.

בראלי: "בכדי להוביל את המדינה צריך בסיס איתן של אמונה ותורה ועל כך נשענה הציונות הדתית משחר ימיה. כאשר אני רואה מה חולל הבית היהודי בקדנציה האחרונה, איזה סרטונים הוא מפרסם, ואת קעקוע היחס לרבנים ולרבנות הראשית, אני חרד. ומהסיבות הללו בדיוק רצו בהתחלה אריאל ושאר חברי תקומה להצטרף למפלגת יחד", דברי בראלי.

עוד הוסיף בראלי כי כל מי שבורח מהערכים היהודיים של מדינת ישראל, מאבד את המדינה הזאת, בשנתיים האחרונות עם ישראל חולק לשניים, גם בגלל חוקים שפגעו בתורה וגם בגלל הברית בין בנט ללפיד שיצרה מחיצות ועוינות. אנחנו במפלגת יחד נמנע את החיבור בין הבית היהודי ללפיד. אי אפשר לך דבר על הנהגת המדינה ועל לא מתנצלים כשבפועל התורה מוחבאת מאחור, ולומדי התורה הפכו לשק חבטות של החברה. הבית היהודי איים לקרוע את החברה הישראלית בגלל שיקולי קואליציה, וברוך ה' שהיו אנשים שגילו אחריות לאומית ועמלים על איחוי הקרעים.