עליזה לביא לרשות השניה: בדקו האם אבי מימרן הפר כללי האתיקה

חברת הכנסת עליזה לביא פנתה לדוד רגב, נציב תלונות הציבור ברשות השניה לטלוויזיה ולרדיו, בדרישה לבדוק האם נעשתה הפרה של כללי האתיקה בפרשת מימרן הרב סתיו. "אין זו פעם הראשונה בה מר מימרן פוגע ועולב במרואיינים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/08/15 17:00 כו באב התשעה

עליזה לביא לרשות השניה: בדקו האם אבי מימרן הפר כללי האתיקה
רונן פדידה, צילום: רונן פדידה

חברת הכנסת עליזה לביא פנתה היום (ג') בצהריים לדוד רגב, נציב תלונות הציבור ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, בדרישה לבדוק האם נעשתה הפרה של כללי האתיקה של הרשות, בעקבות דבריו של אבי מימרן, אשר סירב להגדיר הרב סתיו כרב.

אתמול בערב עלב מימרן, שדרן בכיר ברדיו קול חי, בשידור חי ברב דוד סתיו, ראש ארגון צהר, ואחד הרבנים הבולטים בציונות הדתית. במהלך ויכוח במהדורה המרכזית של הרדיו, בנוגע לנושא הגיור, על רקע הקמתם של בתי דין עצמאיים לגיור על ידי הרב סתיו ורבנים בכירים נוספים, עלב מימרן ברב סתיו, ואמר כי בדבריו יש דמגוגיה. הרב סתיו נפגע ואמר כי לא מקובל לומר לרב שהוא דמגוג. בתגובה אמר מימרן כי הוא לא רב. בתגובה הרב סתיו טרק את הטלפון.

היום בצהריים התנצל מימרן על התבטאותו ואמר "אני מתנצל על האמירה הזאת שפגעה ברב סתיו. מתנצל ברמה האישית. בין אדם לחברו. זו אמירה שלא הייתי צריך לומר, הייתי צריך לומר את הדברים אחרת".

בעקבות דבריו החמורים של מימרן פנתה חברת הכנסת עליזה לביא לרגב, בדרישה לחקור את הדברים, ולבדוק האם נעשתה הפרה של כללי האתיקה. "בעקבות דבריו החמורים והפוגעניים של השדרן אבי מימרן לרב סתיו, אבקשך לבדוק האם נעשתה הפרה של כללי האתיקה של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. אין זו פעם ראשונה שבה מר מימרן פוגע ועולב במרואיינים", כתבה לביא.