עליזה לביא: לפני שמגדירים יום מנוחה שבועי, יש להסדיר את מעמד השבת

חברי כנסת דתיים מגיבים ליוזמה החדשה ליצירת יום ראשון חופשי פעם בחודש. ח"כ סלומיאנסקי: "זמן להשלים למי שלא הספיק ללמוד תורה"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 15/05/16 13:38 ז באייר התשעו

עליזה לביא: לפני שמגדירים יום מנוחה שבועי, יש להסדיר את מעמד השבת
דוברות עליזה לביא, צילום: דוברות עליזה לביא

"בטרם מגדירים יום מנוחה שבועי חדש, יש מקום להסדיר את מעמדו של יום המנוחה הקיים - השבת" כך אמרה היום (א') חברת הכנסת עליזה לביא, בתגובה להצעת החוק החדשה של ח"כ אלי כהן וח"כ דוד אמסלים, שאמורה ליצור סוף שבוע ארוך פעם בחודש, שיכלול חופשות ביום ראשון.

לדבריה של לביא, מדובר ברעיון מבורך שיחזק את ערך השוויון עבור האוכלוסייה שומרת השבת: "הדבר יאפשר לאוכלוסיה הדתית ובכלל יותר זמן לצרוך תרבות ופנאי, לקחת חלק בפעילויות ספורט, ולבלות זמן איכות עם המשפחה, ערך שהולך ונשחק בחברה המקדשת יותר ויותר את האינדיבידואל".

לביא ציינה כי לצד תמיכה ביוזמה, יש צורך לחדד את מעמדו של יום השבת, ולהבהיר כי יש צורך לעשות סדר במצב הקיים:"כך למשל- הדיון סביב השאלה למי מותר לא לעבוד בשבת. כיום, על מנת שלא לעבוד בשבת נדרש אדם להצהיר שהוא דתי. העיוות הזה מאלץ אדם שאינו מעוניין בכך, לעבוד בשבת או לשקר שהוא דתי הצעת החוק שנמשיך לקדם במושב הקרוב מבקשת לאפשר לכל אדם לסרב לעבוד ביום המנוחה השבועי מבלי להסתכן בפיטורין. הסדרת מעמד השבת, כיום מנוחה חייבת ללכת יד ביד עם ההצעה הקיימת. זו הזדמנות פז לעשות סדר בסוגיות שברחנו מהן שנים רבות".

ח״כ ניסן סלומיסנקי יו"ר ועדת החוקה, הגיב גם כן לחוק ואמר כי בזכות היוזמה, הציבור הדתי יקבל זמן נוסף לטיולים: "הציבור הדתי יכול להנות מרחבי ארצנו ולטייל בו יהיה לו זמן, יהיה זמן איכות עם הילדים שלו חוץ משבת, וכמובן מי שלא הספיק ללמוד תורה בשבת יוכל לעשות זאת אז".