עכשיו זה רשמי: בנט שואף לראשות הממשלה

אחרי שרמז על כך שנתניהו לא יכול להיות ראש המחנה הלאומי, מבקש נפתלי בנט להכין את המפלגה בראשה הוא עומד ליום הגדול - כיבוש כסא ראש הממשלה

חדשות כיפה דניאל בשך, כיפה 23/06/14 12:28 כה בסיון התשעד

עכשיו זה רשמי: בנט שואף לראשות הממשלה
נפתלי בנט, צילום: נפתלי בנט

חוקת הבית היהודי צפויה להגיע בשבועות הקרובים להבשלה, זאת לאחר חודשים ארוכים בהם דנה ועדת החוקה של המפלגה בכל הסעיפים והתאימה את החוקה לשנת 2014, לראשונה מאז שנת 1997. בין ההתאמות הבולטות בחוקה היא האמירה של המפלגה, בפעם הראשונה בתולדותיה, כי פניה להפוך למפלגת שלטון.

בחודשים האחרונים, כחלק מהליך ההתחדשות של מפלגת הבית היהודי, בתנועת המפלגה דנים על בניית חוקה מפלגתית שתפרט את סמכויות ראש המפלגה ואת התנהלותם של חברי המפלגה ומתפקדיה. לראשונה מאז 1997, החוקה תתייחס לאפשרות שבה ראש המפלגה יעמוד בראשות הממשלה.

"אם הטיל נשיא המדינה את התפקיד להרכיב ממשלה על יושב ראש המפלגה, לפי הקבוע בחוק יסוד: הממשלה, יקבע יושב ראש המפלגה את הרכב הקואליציה, ימנה את השרים ואת סגני השרים מטעם המפלגה ויקבע את תפקידיהם בממשלתו", נכתב בסעיף 35 לחוקה. "קביעת יושב ראש המפלגה לעניין זה היא בתחום שיקול דעתו הבלעדי". הדבר דומה לנוהג הקיים בליכוד, לפיו ראש הממשלה ממנה את שרי מפלגתו על פי שיקול דעתו.

אחרי שנים ארוכות שמפלגת הבית היהודי, שימשה בעיקר מפלגת נישה עם מספר מנדטים חד ספרתי, ספק אם עלה בדמיונם של איש מחברי המפלגה תסריט בו הבית היהודי, תעסוק באפשרות שהעומד בראש המפלגה, יעמוד בין היתר גם בראשות הממשלה.

לא סוד, כי יו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט רואה עצמו כמנהיג כלל ציבור ולא מגזרי, לא פעם בנט הכריז על עצמו כראש המחנה הלאומי, יתרה מזאת, כזכור ביום ירושלים בראיון לחדשות 2, אף רמז על כך שנתניהו לא יכול להיות ראש המחנה הלאומי, כיוון שהצהיר על מדינה פלסטינית.

בבית היהודי הדגישו היום כי "מדובר בחוקה שתאפשר לבית היהודי להפוך ממפלגת נישה למפלגת שלטון. הבית היהודי היא המפלגה היחידה היום שמתנגדת למדינה פלסטינית, שמנעה שחרור מחבלים ישראלים, שהביאה לחקיקת חוק משאל עם, שהשפיעה על התהליך המדיני ועצרה אינספור יוזמות אנטי יהודיות. את כל זה המפלגה עשתה עם 12 מנדטים. גם חברי המפלגה מבינים לאן השפעת המפלגה יכולה להגיע עם 30 מנדטים שיגיעו בסיועה של החוקה החדשה".