עכו: ערבים תקפו את הרב, השייח‘ הגיע להתנצל

הרב יחיאל דנינו הותקף על ידי צעירים ערביים בעיר עכו בעיצומו של מבצע "עמוד ענן". המנהיגים המקומיים לקחו אחריות פומבית והתנצלו בפני הרב. ארבעה רבנים הותקפו בעיר מתחילת השנה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 25/11/12 12:18 יא בכסלו התשעג

עכו: ערבים תקפו את הרב, השייח‘ הגיע להתנצל
מיכאל יעקובסון-CC-BY, צילום: מיכאל יעקובסון-CC-BY

לאחר שבתחילת השבוע שעבר הותקף הרב יחיאל דנינו (57) בעיר עכו על ידי צעירים ערבים, הגיעו שייח‘ים ומנהיגים ערבים להתנצל ולהביע מחאה.

מתחילת השנה הותקפו בעכו ארבעה רבנים על ידי צעירים ערביים. בשבוע שעבר ביום פרוץ מבצע ”עמוד ענן“, הותקף גם הרב יחיאל דנינו בעיר, בשעה 23:00 בלילה. הנערים הערביים הכו אותו, משכו בזקנו וחטפו ממנו את המגבעת והכיפה שהיו לראשו. משפחת הרב פנו למשטרה שכבר רגילה לתלונות מעין אלו, תלונה אשר הגיע גם אל הרב הראשי בעיר, הרב יוסף ישר. המשטרה פתחה בחקירת האירוע אולם טרם נמצאו החשודים.

ביום שישי האחרון הזמין השייח‘ עאסי עמר, האימאם של מסגד אל -ג’אזר בעכו העתיקה את הרב דנינו למפגש 'סולחה' בעקבות האירועים האחרונים. בדרשתו נשא השייח‘ דברי התנצלות והפתיע את הרב דנינו בזר פרחים, התנצלות אליה היו עדים רבים מראשי המגזר הערבי בעיר. השייח‘ עאסי עמר אמר בדרשתו כי אסור לפגוע באנשי דת וכי נערים אלה אינם מייצגים את כלל האוכלוסיה הערבית בעיר עכו. הרבנים וראשי המגזר הערבי שנכחו במקום סיכמו על ניסיונות משותפים לדו קיום בין ערבים ויהודים בעיר.

בעקבות אירועי האלימות מצד המגזר הערבי בעכו יוזמים חברי קבוצת "עכו שלנו" את מבצע "יהןדי קונה מיהודי", במסגרתו הם קוראים להודים שלא לקנות מחנויות בבעלות ערבית. באותו שבוע סוער הגיע נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“ לביקור בעיר עכו, שהתקיים תחת אבטחה כבדה של משטרת ישראל.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il