עיתון או עלון? עלון השבת ישראלי הפך חדשותי יותר

עלון השבת 'ישראלי' משנה עיצוב ותכנים לטובת תכנים חדשותיים, לצד עיצוב חדש, כחלק מהתחרות על תשומת לב הקוראים. "נוכח השינויים בשוק העלונים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/05/14 18:08 יד באייר התשעד

לאחר מתיחת הפנים שעבר לאחרונה עלון השבת 'ישראלי', בכללו שונה השם מ'מעייני הישועה' לשמו הנוכחי, וכן שינוי גודל העלון, משנים בעלון השבת שוב את העיצוב ואת התכנים לטובת עיצוב הדומה יותר לעיתון ותכנים חדשותיים ואקטואליים יותר לצד מאמרי דעה.

מדובר כפי הנראה בניסיון להתחרות בעלוני השבת החדשותיים כדוגמת 'עולם קטן', 'מצב הרוח', 'גילוי דעת' ו'שביעי', שכן עיצוב השבועון החדש דומה יותר לעיצוב של עיתון והתכנים אשר מבטאים יותר חדשותיות רומזים על התחרות הצמודה והניסיון למשוך את לב הקורא. ב'ישראלי' אומרים כי מתיחת הפנים הינה חלק מ"יציאה בפורמט חדשני, נוכח השינויים בשוק העלונים, סגירת כמה מהם והתחזקות מספר עלונים אחרים". כחלק ממתיחת הפנים תכני השבועון יהיו יותר אקטואלים וחדשותיים לצד מאמרי דעות של דמויות בולטות במגזר. בנוסף שונה הלוגו ונוספו גם מדורים חדשים.

עורך השבועון, נריה רוזנברג, מציין כי, "תכני השבועון ימשיכו לעסוק בנושאים שמעניינים ומעסיקים את הציבור הדתי לאומי, לצד כתבות מגזין וראיונות מיוחדים עם אישים מרכזיים בחברה הישראלית. מערכת השבועון מתכננת בקרוב לצרף כותבים נוספים לשורות השבועון ולחנוך פינות חדשות ומקוריות".

אביחי בוארון, מו"ל השבועון, המוציא לאור את מגזין הנשים "פנימה-הלל" ומשמש כמנהל תנועת מעייני הישועה, ביקש להדגיש כי קהל היעד של השבועון הוא הציבור הדתי לאומי שמלווה את השבועון כבר למעלה מעשור שנים. "לאחרונה חשנו ש"ישראלי" השלים מהלך הסברה רב שנים בציבור הדתי לאומי, מעין קמפיין מתגלגל ומתמשך שמיצב בתודעת המגזר את פעילות הקירוב, כשדה פעולה מרכזי בעשייה הדתית לאומית. כתוצאה מהרמת קרנה של פעילות זו בעלון במשך שנים רבות, נוצר מצב שכיום טובי בניה של הציונות הדתית משקיעים ממרצם, אונם והונם בפעילות הסברה-יהודית בגרעינים התורניים, בארגוני הקירוב ובפרויקט רבני הקהילות של תנועת מעייני הישועה. עם השלמת מהלך זה ראינו לנכון למתוח את פניו של השבועון, לעדכנו ולהופכו למנוף הסברה והשפעה".