עזריה מתנצלת: נסיר את שמה של נעמה הנקין מההזמנה

לאחר שבמשפחת הנקין לא אהבו את השימוש בשמה של נעמה לכנס פמיניסטי בכנסת. הודיעו חברי הכנסת כי יסירו את שמה מההזמנה

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 13/03/16 15:22 ג באדר ב'

עזריה מתנצלת: נסיר את שמה של נעמה הנקין מההזמנה
יחצ, צילום: יחצ

לאחר שפורסם ב'כיפה' כי בני משפחת הנקין זעמו על החלטת חברי הכנסת רחל עזריה ואלעזר שטרן להקדיש כנס הצדעה לפמיניסטיות הדתיות לזכרה של נעמה ללא ידיעתם, הודיעו המארגנים כי יסירו את שמה של נעמה מההזמנה.

"נעמה לא הייתה מוצאת את מקומה בכנס" אמר יגיל הנקין, גיסה של נעמה ז"ל. ברשימת המשתתפות ניתן למצוא את הסופרת שהרה בלאו, שמגדירה את עצמה כדתייה לייט, את העיתונאית החילונית גל גבאי, עו"ד יעל רוקמן מ'קולך', העיתונאית והפובליציסטית רביטל ויטלסון יעקב ועוד נשים שנחשבות בעיקר לדתיות ליברליות. "היא הייתה שמרנית יותר ממני, ולא הייתה מוצאת את מקומה בכנס כזה עם רשימת המשתתפות הזו, והיא גם לא הייתה מוזמנת; אין ברשימת המשתתפות ולו אחת שהשקפותיה קרובות לזו של נעמה".

"צר לנו על הסערה שנגרמה" אמרה לכיפה חברת הכנסת רחל עזריה. לדבריה לא היתה כוונה לעורר סערה, וביקשה את סליחתה ממשפחת הנקין. "נעמה הנקין ז"ל הייתה אישה חזקה ומעוררת השראה בעוצמה שלה, ודמותה כפי שהובאה לאחר הירצחה, נגעה בכל עם ישראל. הרעיון לקיים את הכנס לעילוי נשמת נעמה הנקין, תמר אריאל ודפנה מאיר ז"ל הגיע מהמתנדבות שמארגנות את הכנס שביקשו לכבד את שלושתן".

עזריה הוסיפה כי בעקבות הסערה הציבורית יוסר שמה של נעמה ממהזמנה. "אני התחברתי לרעיון להקדיש דיון ציבורי בכנסת על שמן ואני מקווה שהדיון יהיה מעניין ומשמעותי. שוב, למרות שלא הייתה כוונה לעורר שיח שכזה, ועל מנת לכבד את מי שלא רוצה שהכנס יהיה לעילוי נשמתן, נסיר את שמה מההזמנה".