עו"ד בן גביר נגד ההחלטה על פתיחת בתי משפט בראש השנה

היות וראש השנה יחובר השנה לשבת, הורה הנשיא גרוניס על פתיחת בתי המשפט בעיצומו של ראש השנה, יום חמישי, החל מהשעה 18:00. מחשש לחילול חג המוני, קרא לו בן גביר להודיע על שינוי ההחלטה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 20/08/13 18:20 יד באלול התשעג

עו"ד בן גביר נגד ההחלטה על פתיחת בתי משפט בראש השנה
אתר בתי המשפט, צילום: אתר בתי המשפט

נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, פרסם בימים האחרונים נוהל חדש המתייחס לימי ראש השנה והשבת המתקרבים. כידוע ראש השנה יחול בימי חמישי-שישי, ולפיכך הורה השופט גרוניס לנשיאי בתי משפט השלום לפתוח את בתי המשפט ביום חמישי - א‘ בתשרי - החלטה מהשעה 18:00.

בעקבות החלטה זו, שתגרור אחריה חילול חג המוני, פנה עו"ד איתמר בן גביר במכתב לנשיא גרוניס וכתב בין היתר כי הוא קרא בעצב ובתדהמה על ההחלטה אשר תוביל ל“חילול חג המוני ולמעשה פגיעה באופייה היהודי של מדינת ישראל“.

”לא יכולה להיות מחלוקת שמדינת ישראל היא מדינה יהודית ובבואנו לפרש את חוקיה של המדינה, שומה עלינו בראש ובראשונה לתת דעתנו לעקרונות של מורשת ישראל“, כתב בן גביר, ”גם אלה אשר אינם רואים באימוץ המשפט העברי כשיטת המשפט המועדפת בישראל מודים כי את חוקי המדינה יש לפרש בהשראה של עקרונות יהודיים, כיישום של החלת הערכים היהודיים במדינת ישראל“.

”לאור החשש, כי הנחיית כבודו שנתנה היום, יהיה בה כדי "לפרוץ את הסכר", וכדי לגרום חילול המוני של חג, אבקש מכבודו לשקול שנית את הנחייתו, ובכל מקרה להבהיר, כי ההנחיה עוסקת בתיקים שעניינם פיקוח נפש וכל השאר ימתינו לצאת השבת והחג ובא לציון גואל“, סיכם בן גביר.