עודד רביבי ל´כיפה´: עצם ההזמנה להשבעת טראמפ היא שינוי כיוון

יומיים לפני השתתפותו בהשבעת הנשיא טראמפ כותב ראש מועצת אפרת, עודד רביבי על ההתלבטות אם לנסוע ועל השינוי באוויר מיד לאחר בחירתו: "נראה שהיחסים העכורים והלא סימפטיים עומדים להסתיים"

חדשות כיפה עודד רביבי 18/01/17 09:17 כ בטבת התשעז

עודד רביבי ל´כיפה´: עצם ההזמנה להשבעת טראמפ היא שינוי כיוון
יחצ, צילום: יחצ

ביום חמישי שעבר, כשבוע לפני ההשבעה נחתה בתיבת המייל שלי הזמנה להשתתף בטקס ההשבעה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, המייל יחד עם ההזמנה מאוד הפתיעו אותי, הפתיעו אותי כי לא חשבתי שזהו סוג של אירוע שאהיה מוזמן אליו. למרות שההזמנה התקבלה מאנשי ממשל בכירים חשבתי לעצמי שאף אחד באמת לא ישים לב אם הייתי או לא.

על כן, בתחילה, חשבתי שלא לטוס, אמנם מדובר בטקס מאוד מרשים שנרשם בהיסטוריה אך לא חשבנו שיספרו אותנו באירוע. כאשר עמיתים וחברים שמעו על ההתלבטות החלו להגיע פניות עם מסר חד משמעי, להזמנה כזו לא מסרבים!

הפניות הגיעו מהארץ ומחו"ל והיו מאד חד משמעיות. לאחר דיון מחודש החלטנו בסופו של דבר כן לטוס לאירוע המכונן.

ממשל אובמה התאפיין בחוסר הבנת השטח, העובדות ורצון התושבים במרחב. במרוצת השנים פנינו, באמצעות מתווכים וגם באמצעים ישירים לגורמי ממשל בכירים כולל לנשיא עצמו, ביקשנו מהם להגיע ליהודה ושומרון, ביקשנו שייראו במו עיניהם את הסכסוך אך גם את הדו קיום השורר כאן במאות בתי עסק ישראליים המעסיקים פלסטינים תוך מתן זכויות סוציאליות מלאות, ביקשנו שיבואו לשמוע מכלי ראשון על החיים כאן. פעם אחר פעם התאכזבנו, במקרה הטוב לא התייחסו לפנייתנו, במקרה הפחות טוב השיבו בשלילה, הם עשו הכל כדי להוכיח לנו המתיישבים שהם מנותקים מהשטח. שאין הם רוצים בפתרון שלום כולל בר קיימא המוסכם על שני הצדדים.

אנחנו נמצאים כעת בתקופה חדשה ערב כניסתו של הממשל החדש ותאום ציפיות, על פניו, נראה שהיחסים העכורים והלא סימפטים שהיו מנת חלקו של הממשל הקודם עומדים להסתיים, הנשיא החדש ובכיריו טרם נכנסו לבית הלבן וכבר הוכיחו כי יש שינוי באוויר, ההזמנה הזו של בכירי מועצת יש"ע לטקס ההשבעה מוכיחה לנו כי בממשל החדש רואים במועצת יש"ע כגוף האחראי והמייצג של חצי מיליון התושבים היהודים המתגוררים ביהודה ושומרון.

אנחנו, כאן בהתיישבות מכירים אנשים רבים בממשל החדש, נעשו כבר פניות להזמנת הבכירים לבקר אצלנו, חלקם היו כאן, גרו כאן, למדו כאן וחלקם אמרו שישמחו לבוא לבקר. אלה וגם אלה, הם בניגוד לממשל הקודם ראו ויראו במו עיניהם, כיצד אפשר לסיים את הסכסוך הישראלי פלסטיני, כיצד אפשר להביא את האזור לעידן חדש, עידן שיטיב עם המתיישבים היהודיים באזור אך לא פחות גם עם הפלסטינים.