עובדי אמונה בחרו שוב ב"הפועל המזרחי"

הבחירות על הוועד בתנועה הדתית 'אמונה' מסתיימות בניצחון מוחץ להסתדרות הפועל המזרחי, שנשארת הוועד המייצג גם בשנים הבאות. בדיוק כמו בעשרים השנים האחרונות

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 02/02/16 21:28 כג בשבט התשעו

עובדי אמונה בחרו שוב ב"הפועל המזרחי"
יוסי זליגר, צילום: יוסי זליגר

היום (ג') התקיימו הבחירות של עובדי 'אמונה', בהם החליטו מי יהיה וועד העובדים שייצג אותם. ההכרעה הייתה בין להישאר עם הפועל המזרחי או לעבור להסתדרות הלאומית. מספירת הקולות עולה כי 70% מהמצביעים ביקשו להישאר בהסתדרות הפועל המזרחי.

אבי סולימן, מזכ"ל הסתדרות הפועל המזרחי אמר כי עובדי אמונה עשו את הבחירה הנכונה: " אני רוצה להודות בראש ובראשונה לעובדי אמונה שהביעו בנו אמון, להמשיך להוות הארגון היציג שלהם. במהלך התקופה האחרונה נפגשתי עם למעלה מ-1500 עובדות מ-120 מעונת ומוסדות חינוך בכל רחבי הארץ. ראיתי עובדות מסורות ונאמנות ומגיע להן שיפור בתנאים ובזכויות. עובדי אמונה בחרו בתבונה, כי רק אנו נדע להיטיב עמם ולשפר את תנאיהם".

הסתדרות הפועל המזרחי מייצגת כבר עשרות שנים עובדים מהשירות הציבורי, בין היתר את עובדי אוניברסיטת בר-אילן, עובדי בנק מזרחי, עובדי מועצות דתיות, רשויות מקומיות , ומוסדות חינוך בכל רחבי הארץ.

לפני שלושה חודשים פורסם בכיפה, כי הוחלט לקיים בחירות להנהלת הועד החדש של התנועה הדתית. החלטת השופט התקבלה אחרי דיונים רבים בבית הדין לעבודה, בהן נדונה הדרישה של "ההסתדרות הלאומית" להכיר בה כוועד היציג של העובדים, שכן רבים מהעובדים ב'אמונה' ביקשו להיות מיוצגים על ידה. מדובר ב-2500 עובדות ועובדים שישתתפו בהכרעה הדרמטית, זאת לאחר שבעשרים שנה האחרונות לא נערכו בחירות בארגון.