האם עובדי אמונה יפרדו מהפועל המזרחי?

היסטוריה ב'אמונה'. בעקבות החלטת בית משפט יתקיימו בחירות לארגון העובדים ברשת מעונות 'אמונה'. כתוצאה מכך, עשוי הארגון לעבור מניהול הסתדרות 'הפועל המזרחי' ל'ההסתדרות הלאומית'. אמונה לבית הדין: "נכבד כל החלטה של העובדים"

חדשות כיפה אפרת קרסנר 02/11/15 11:23 כ בחשון התשעו

האם עובדי אמונה יפרדו מהפועל המזרחי?
יוסי זליגר, צילום: יוסי זליגר

תנועת אמונה, המפעילה מגוון מוסדות חינוך בציבור הדתי, הוקמה על ידי הסתדרות העובדים של הפועל המזרחי. אך נראה כי בקרוב צפויים רבים מעובדי התנועה לעזוב את המזרחי ולהתארגן מחדש תחת "ההסתדרות הלאומית", זאת בעקבות הוראתו של נשיא בית הדין הארצי לעבודה בירושלים, השופט יגאל פליטמן, להקמת וועדת בחירות לארגון העובדים במעונות היום של התנועה.

החלטת השופט התקבלה אחרי דיונים רבים בבית הדין לעבודה, בהן נדונה הדרישה של "ההסתדרות הלאומית" להכיר בה כועד היציג של העובדים, שכן רבים מהעובדים בארגון ביקשו להיות מיוצגים על ידה. מדובר ב-2500 עובדות ועובדים שישתתפו בהכרעה הדרמטית, זאת לאחר שבעשרים שנה האחרונות לא נערכו בחירות בארגון.

עו"ד יונתן פסי המייצג את 'אמונה' הודיע לנשיא בית הדין, כי "אמונה לא נוקטת צד בבחירות, וכי היא תכבד כל החלטה של העובדים". נשיא בית הדין אף הנחה, כי הודעה על כך תצא באופן רשמי על ידי אמונה לעובדות.

מהסתדרות הפועל המזרחי נמסר, כי הם הסכימו פעמיים ללכת לבחירות כלליות, אך הדבר נדחה ע"י ההסתדרות הלאומית. מזכ"ל הפועל המזרחי, אבי סולימן, אמר כי גם הוא "מברך על החלטת בית הדין לערוך בחירות".

עו"ד רן קונפינו, מנהל המחלקה המשפטית בהסתדרות הלאומית בירך על ההחלטה ואמר, כי "קיימת חשיבות רבה בהקמת וועדת הבחירות בראשות שופטת אשר תקפיד על קיום בחירות חופשיות ועצמאיות בהן עובדות ועובדי אמונה יהיו חופשיים לעשות שינוי בארגון העובדים". דקלה סאסי, יו"ר ועד עובדות אמונה בירכה אף היא על ההחלטה וקראה לכלל העובדים והעובדות לקחת חלק בבחירות.