עד דצמבר: קליטה סלולרית בואדי חרמייה

קילומטרים רבים שהיו עד היום סכנה ביטחונית ביהודה ושומרון בגלל חוסר בקליטה סלולרית יחוברו עד סוף 2016 באמצעות מתקן סלולרי. ח"כ מוטי יוגב: "צורך הומניטארי בסיסי"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 05/12/16 08:29 ה בכסלו התשעז

עד דצמבר: קליטה סלולרית בואדי חרמייה
shutterstock, צילום: shutterstock

התכנית לכיסוי סלולרי מלא ביו"ש ממשיכה להתקדם. עד דצמבר אמורה להיפטר אחת מבעיות הקליטה החמורות ביותר ביהודה ושומרון, הנמצאת באיזור ואדי חרמייה. מדובר בקילומטרים רבים בהם אין קליטה לנוסעים ואין אפשרות להזעיק עזרה במקרה של אירוע בטחוני או אפילו תקלה פשוטה ברכב. פיגועים רבים התרחשו באיזור הואדי מאז אמצע שנות ה-90 ומעל לעשרה בני אדם נרצחו במקום.

קמ"ט התקשורת במנהל האזרחי, דודו כהן, הבטיח בדיון בועדת המשנה לענינים אזרחיים ובטחוניים ביו"ש של ועדת חוץ וביטחון בכנסת כי עד סוף 2016 מתקן סלולרי ישדר באיזור ותהיה קליטה.

בדיון בועדת המשנה הוצגה גם תכנית כוללת של משרד התחבורה לקידום כבישים. על פי משרד התחברוה בצומת תפוח נעשו שיפורים משמעותיים בתאורה ובמערכת הניקוז. בכביש 5 מאריאל לצומת תפוח תבוצע הרחבה לכביש בעל מספר נתיבים גדול יותר. כבישי הגישה ליישובים שבות רחל ועמנואל יורחבו גם הם.

מעל חמישה אתרים סלולריים קמו ביהודה ושומרון בשלוש השנים האחרונות ותוך שנתיים צפויה לפעול תשתית סלולרית מלאה ביהודה ושומרון, כך כפי שהכריז משרד התקשורת לפני כחודש. משרד האוצר הודיע אתמול בדיוני הועדה כי בישיבה עם מנכ"ל ראש הממשלה סוכם כי משרד האוצר לא יעכב את התכנית.

(צילום: אביטל טרקיאלטאוב)

ח"כ מוטי יוגב, יו"ר הועדה ומי שמוביל את המהלך בכנסת אמר כי התכנית המפורטת שהגיש אמש משרד התחבורה היא חשובה אך התקצוב שלה הכרחי. ח"כ יוגב מתח ביקורת על כך שאין תקצוב לתכנית "תכנית עבודה משמעותה תקציב ולוחות זמנים. בלעדי זה- מדובר רק בחלומות. הועדה תפעל בכל דרך לדחוף לכך שיהיה גם תקציב לביצוע בשנים הקרובות ונמשיך לעקוב אחר יישום התכנית בדיוני מעקב עד שנראה תוצאות בשטח, תוצאות שיובאו על פי סדרי עדיפויות שיראו בראייה כוללת את כלל צורכי האוכלוסיות וההתיישבות היהודית ביו"ש".

עוד אמר ח"כ יוגב כי "קליטה סלולרית היא צורך הומניטרי בסיסי שמגיעה לתושבי יו"ש כמו לשאר אזרחי ישראל, אבל גם צורך ביטחוני מובהק".

אתמול נערכו דיונים אינטנסיביים בועדת המשנה בנושא תשתיות הסלולר, התחבורה והמים ביהודה ושומרון בין המשתתפים בדיוני הועדה היה ראש המנהל האזרחי תא"ל אחוות בן חור.