עשרות אנטנות סלולאריות חדשות יוקמו ביישובים ובכבישי יו"ש

בעיות הקליטה הסלולאריות ביו"ש אולי ייפתרו עד סוף שנת 2016. על פי התכנון עתידות להיות מוקמות עשרות אנטנות בסמוך ליישובים ועל צירי התנועה. היכנסו כדי לבדוק את המפה המלאה של פריסת האנטנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/16 16:37 כד בניסן התשעו

עשרות אנטנות סלולאריות חדשות יוקמו ביישובים ובכבישי יו"ש
shutterstock, צילום: shutterstock

כל מי שגר ביו"ש מכיר את בעיות הקליטה בחלק מן הכבישים, שנובעת מכמות דלילה יחסית של אנטנות. מעבר לאי הנוחות שבדבר יש בכך גם סיכון בטחוני במידה ורכב נתקע או באירוע ביטחוני כשאין אפשרות להזעיק עזרה באמצעות המכשיר הסלולארי. בעבר פורסם כי רכבי הצלה ואמבולנסים אף התחברו במקביל לרשת הפלשתינית 'ג'אוול' כדי להצליח ולדווח במקרה של ארוע ביטחוני.


בשנתיים האחרונות מקיימת וועדת המשנה של וועדת חוץ ובטחון לעניינים אזרחיים ובטחוניים בראשות ח"כ מוטי יוגב דיונים בנושא זה והבוקר קיימה ועדת חוץ וביטחון דיון סטטוס תשיעי במספר, על התכנית הממשלתית לכיסוי סלולרי מלא ביו"ש. בועדה השתתפו נציגי החברות הסלולר, סגן ראש המנהל האזרחי אל"מ אורי מנדס, קמ"ט תקשורת דודו כהן ונציג משרד התקשורת והמשפטים. בועדה הוצגה התכנית של משרד התקשורת לכיסוי מלא של הפערים הסלולריים הקיימים היום ברחבי יו"ש.

רוב האתרים שצפויים להתחיל לעבוד על פי התוכנית עד סוף שנת 2016 כשהמגבלות העיקריות הן אישורי הקמה של הצבא והיתרים נוספים.

לצפיה במסמך המלא של הועדה

על פי הצפי לשנת 2017 צפויות לקום 12 אנטנות נוספות (שאינן מסומנות במפה) במקומות הבאים: כביש אדוריים- נגוהות, מעבר ריחן- חרמש-מבוא דותן, טנא-מעבר מיתר, קציר-חיננית, 465 מחלמיש לעופרים, פדואל בית אריה, כביש רחלים-אריאל, כביש 57 מעבר תאנים- אבני חפץ-עינב, כביש 55-קרני שומרון מזרח, כביש גלעד מג'ית לחווארה, כביש 443- מערבית למחסום עופר ומזרחית לבית חורון ובכביש 60 בין גבעת אסף לעופרה.

יו"ר הועדה ח"כ מוטי יוגב בירך על ההתקדמות ושיבח את כלל הגורמים על ההירתמות לנושא חשוב זה: "יש כבר כמה אתרים שכבר פועלים ואני יודע גם מהשטח על התקדמות. התושבים מספרים שבמקומות שהוקמו תרנים חדשים יש שיפור משמעותי אבל יחד עם זאת, יש עוד מה לעשות ואני אומר את זה לכולם: יש מה להתקדם באותה נקודה ביטחונית של הצלת חיים וגם בשיפור איכות החיים ביו"ש בהשוואה לשאר המדינה."