עדי מינץ: הרעיון להחיל את הריבונות על גושי ההתיישבות הוא טעות נוראית

מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר תוקף את רעיון החלת הריבונות של נפתלי בנט ואומר "המשמעות תהיה שהימין הישראלי מצהיר שהוא מקבל את המפה של השמאל, וכל יתר השטח מיועד למדינה הפלסטינית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/04/14 13:37 י בניסן התשעד

עדי מינץ: הרעיון להחיל את הריבונות על גושי ההתיישבות הוא טעות נוראית
cc-by-Shahar.wiseman, צילום: cc-by-Shahar.wiseman

עדי מינץ, מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר, תוקף את השר נפתלי בנט על דרישתו מראש הממשלה להחיל את הריבונות על גושי ההתיישבות בתגובה לסרבנות הפלסטינית להמשיך במשא ומתן והליכתם לאו"ם. "הרעיון להחיל את הריבונות על גושי ההתישבות הוא טעות נוראית", תוקף מינץ.

"מי יגדיר מהם גושי ההתיישבות? האם חוק החלת הריבונות יחול על גוש עציון ומעלה אדומים בלבד? על פי מתווה קלינטון? על פי מתווה ברק? יוסיפו את אריאל?", שואל מינץ. "המשמעות תהיה שהימין הישראלי מצהיר שהוא מקבל את המפה של השמאל, וכל יתר השטח מיועד למדינה הפלסטינית. לא יעזרו ההתפתלויות והפילפולים זו תהיה המשמעות ואין בלתה".

מינץ טוען כי "אין ספק שאנחנו חותרים להחלת הריבונות על שטחי C , סביר גם להניח שמדינת ישראל בקונסטלציה הבינלאומית הנוכחית תתקשה לעשות זאת, אין לה את 'עור הפיל' של פוטין. אבל ניתן בהחלט להחיל את הריבונות על ההתיישבות היהודית ביו"ש. זה מהלך אפשרי וצעד נכון נוכח המציאות הבינלאומית".