עדויות מהשטח: איומים ולחצים על חברי מרכז המתנגדים לחוקה

בלעדי: בהקלטה שהגיעה לידי 'כיפה' מספר בכיר באחד מסניפי הבית היהודי כי אנשי בנט מאיימים כי לא יעבירו תקציבים למתנגדים לחוקה. הבית היהודי: "מספיק עם דיבורי הפילוג"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/09/14 15:40 טו באלול התשעד

עדויות מהשטח: איומים ולחצים על חברי מרכז המתנגדים לחוקה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בנט ואנשי הבית היהודי מספרים על תמיכה משמעותית מכיוון חברי מרכז בכירים, ואף מביאים דוגמאות לראשי סניפים של הבית היהודי שתומכים בחוקה, אך מתברר שאת התמיכה של אותם חברי מרכז הם מקבלים בעזרת איומים בקיצוץ בתקציבים.

בהקלטה שהגיעה לידי 'כיפה' מספר חבר מרכז ובכיר באחד מסניפי הבית היהודי בערים הגדולות על מסכת איומים ולחצים שהגיעו מצד אנשי בנט בשיטת 'תן וקח' - אתה תתמוך בנו בחוקה, ובתמורה ישחררו לו תקציבים.

"הם אמרו לי שאם אזרום הם יזרמו איתי", אומר אותו בכיר בהקלטה. “תעבדו יפה נעביר לכם כספים קואליציוניים, לא תעבדו איתנו לא תקבלו. תזרום איתנו, נזרום איתך. אומרים לנו שיעבירו כספים אחרי החוקה, כמו שאומרים לאיחוד הלאומי".

גורמים איתם שוחחנו מספרים על לחצים בעיקר כלפי ראשי סניפים גדולים, מכיוון שיש להם מה להפסיד. בשבוע החולף סיפרו אותם גורמים שלא לייחוס על הקפאת תקציבים בעיריות ובמועצות בשל תמיכה במהלכים כאלו או אחרים. בנוסף סיפרו כי חלק מהשמות החתומים בעצומות כאלו ואחרות הגיעו מעצומות קודמות, עוד לפני מבצע צוק איתן, והוכנסו לעצומות אודות החוקה במכוון.

תגובת הבית היהודי: “מספיק עם השקרים וההכפשות ודיבורי הפילוג. פנינו לאחדות ולהנהגה