עבר בקריאה טרומית: הרב הצבאי הראשי וסגנו לא יבחרו את הרב הראשי

הצעת חוק של ח"כ אלעזר שטרן עברה ברוב של 38 חברי כנסת מול 12 שהתנגדו. "אין זה ראוי שקצינים יהיו מעורבים בבחירות אשר במהותן סובבות סביב סוגיות פוליטיות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/02/14 16:14 יב באדר א'

עבר בקריאה טרומית: הרב הצבאי הראשי וסגנו לא יבחרו את הרב הראשי
צילום: אבידן היימן, צילום: צילום: אבידן היימן

ברוב של 38 חברי כנסת מול 12 מתנגדים עברה בקריאה טרומית הצעת החוק של חבר הכנסת אלעזר שטרן, לפיה יודחו הרב הראשי הצבאי וסגנו מהאסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים.

בדברי ההסבר להצעה, נימק ח"כ שטרן את הסיבה להצעתה. "אין זה ראוי שקצינים בצה"ל יהיו מעורבים בבחירות של רבנים ראשיים, בחירות אשר במהותן סובבות סביב סוגיות פוליטיות".

במהלך הדיון על הצעת החוק אמר שטרן: "הצעת החוק הזו הלוואי ולא הייתה מוגשת. הסיבה שהיא כן מוגשת היא שהבחירות של הרבנים הראשיים נעשית על ידי נציגים פוליטיים".

"בתהליך הבחירות לרבנות נסגרים דילים פוליטיים מלוכלכים ולכן לא ראוי שקצינים לובשי ייקחו חלק בתהליך זה", הוסיף שטרן. אציין ואומר כי לאחר הבחירות האחרונות לרבנות אמר הרב הראשי הצבאי כי: 'מסע הלחצים שהופעל עליי כבד יותר משחוותי עת שירותי כטייס'".

"מי שמבין מהי דמוקרטיה ואת מעמדם של לובשי המדים חייב לתמוך בהצעתי", אמר חבר הכנסת. "ישנה חשיבות רבה שאנשים שיודעים מהי הרבנות הצבאית יהוו חלק מהגוף הבוחר ולכן המחליפים של הרבצ"ר וסגנו יהיו רבנים שבעברם היו חלק מהרבנות הראשית הצבאית".