סתימת פיות באוניברסיטת בן גוריון?

באוניברסיטה ביטלו הרצאתו של פעיל הימין הקיצוני גופשטיין בעקבות "תגובות קשות" של סטודנטים. אוניברסיטת בן גוריון: "המפגש בוטל בשל מגוון שיקולי לוח זמנים, ותוכן"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 05/11/15 14:43 כג בחשון התשעו

סתימת פיות באוניברסיטת בן גוריון?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אוניברסיטת בן גוריון ביטלה הרצאה מתוכננת של יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, חמישה ימים לפני המועד המתוכנן בשל התנגדות סטודנטים. גופשטיין זומן לאוניברסיטה על ידי רכזת תוכניות מנהיגות באוניברסיטה כדי להרצות על משנתו כפי שאנשי שמאל קיצוני הוזמנו לאוניברסיטה, אך חמישה ימים לפני הביקור, הודיעה הרכזת לגופשטיין: "ההרצאה תבוטל, התגובות קשות".

ההרצאה נקבעה כבר לפני כחודש וביום שני האחרון הזהירה הרכזת את גופשטיין, כי רבים בקהל אינם אוהדים שלו אך הם התחייבו לשמור על שיח מכובד. מאוחר יותר במהלך היום היא הודיעה לו כי היא נאלצת לבטל את ההרצאה. "אני נאלצת לבקש סליחה, לאור התגובות הקשות אנו נאלצים לבטל את ההרצאה, זה לא בידי", כתבה הרכזת. כאשר גופשטיין השיב כי "חבל על חופש הביטוי", השיבה לו הרכזת, "אני איתך בעניין זה אך לצערי זה בדרגים גבוהים ממני".

בתגובה לביטול אמר גופשטיין: "עצוב מאוד שאלה שמדברים תמיד בעד חופש הביטוי, ונותנים במה למחבלים ושונאי ישראל, מפחדים לשמוע יהודי שמדבר בעד עם ישראל ארץ ישראל וחיילי צה"ל. כנראה שהם לא סומכים על כושר השיפוט של הסטודנטים ומפחדים שהם יחשפו לאמת". גופשטיין הוסיף כי מוזר בעיניו שדווקא אוניברסיטה שאמורה לקדש את חופש הביטוי ובין מרציה כאלה שהם אנטי ציוניים ותומכי אשף היא שמבקשת לשלול את חופש הביטוי ממנו.

בשיחה עם 'כיפה' ציין גופשטיין, כי על אף שהוא מוזמן למקומות רבים להרצות, מעט מאד הרצאות מתבטלות. הוא ציין שההרצאה היחידה שבוטלה בשנה האחרונה מלבד זו באוניברסיטת בן גוריון הייתה לפני כחודשיים כשהוזמן לדבר בפני הנוער של קיבוץ כפר עציון.

מאוניברסיטת בן גוריון ניסו לגמד את ההחלטה ואמרו בתגובה: "אמנם תוכננה הרצאה במסגרת התכנית פעילות ציבור. המפגש שתוכנן להתקיים בשבוע הבא בוטל בשל מגוון שיקולי לוח זמנים, ותוכן וכן גם ההרצאה".