סרט: השרשרת הישראלית

מיוחד ב'כיפה': עשור לאחר השרשרת האנושית מגוש קטיף ועד הכותל חוזרים מארגני המאבק אל הימים הסוערים לקראת הגירוש מגוש קטיף. צפו בסרטו של מורדי קרשנר

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/14 11:18 ט באב התשעד

לפני עשור החל המאבק על גוש קטיף ביצירת שרשרת אנושית מגוש קטיף ועד הכותל המערבי. לקראת ציון תשע שנים לגירוש מגוש קטיף חוזרים ראשי המאבק ואנשי גוש קטיף אל השרשרת שנועדה לחבר את העם אל היישובים בחבל קטיף, בהנחייתו של השחקן נעם יעקובסון. הסרט באדיבות מרכז קטיף, להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון.

"'השרשרת הישראלית' היא סיפור של אנשים פשוטים אשר היעזו, האמינו לקחו אחריות וביצעו את אחד הפרויקטים המסובכים בתולדות המחאה הציבורית בישראל. דרך המאבק של גוש קטיף שאפה לגייס תמיכה עממית רחבה. לעורר "מלמטה למעלה" את החיבור של עם ישראל לארצו, לערכיו ולעצמו. כל אחד מאתנו הוא חוליה בשרשרת- חוליה בשרשרת העשייה המעצבת את דמותה של המדינה, וחוליה בשרשרת הדורות שמכוחה אנו פועלים. גם השרשרת היא חוליה בשרשרת של העשייה הציבורית. גם אם היא לא הייתה מספיק חזקה לעצור את תוכנית ההתנתקות. היא הייתה חוליה משמעותית בהנעת תהליכים עממים שצומחים בחברה הישראלית ובונים את העתיד של כולנו". (מתוך רשימות מטה המאבק על גוש קטיף)

צפו בסרטו של מורדי קרשנר:

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=x_tGwFS_YQM[/embed]