סקר חדש: סער בראשות הליכוד מביא יותר מנדטים מנתניהו

לפי הסקר הליכוד בראשותו של נתניהו יגרוף 27 מנדטים לעומת 29 בהנהגתו של סער. יש עתיד בכל מקרה עם 29 מנדטים, הבית היהודי יורדת ל-10

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/04/17 07:19 ט בניסן התשעז

סקר חדש: סער בראשות הליכוד מביא יותר מנדטים מנתניהו
רועי חדי, צילום: רועי חדי

האם חזרתו של גדעון סער למערכת הפוליטית תוביל למהפך בראש הנהגת הליכוד? סקר חדש של ערוץ 10 שפורסם אמש (ג'), מלמד כי במידה וסער יחליף את נתניהו בראש התנועה, היא תקבל מספר רב יותר של מנדטים.

לפי הסקר, הליכוד בראשותו של ראש הממשלה יקבל 27 מנדטים. לעומת זאת סער עשוי לגרוף עבור עבור המפלגה 2 מנדטים נוספים ולהעמידם על 29. בשני המקרים יש עתיד של יאיר לפיד צפויה לקבל 29 מנדטים. סער הודיע השבוע כי לאחר שנתיים וחצי הוא החליט לחזור לחיים הפוליטיים במסגרת הליכוד. "תם פסק הזמן", אמר בכנס מפלגתי בעכו, "אני חוזר לפעילות פוליטית בתנועתנו הליכוד".

עוד עולה מהסקר כי הרשימה המשותפת היא המפלגה השלישית בגודלה עם 12 מנדטים, הבית היהודי והמחנה הציוני עם 10, יהדות התורה ומרץ עם וסוגרות את הרשימה, כולנו, ש"ס וישראל ביתנו עם 6 מנדטים בלבד.

בשאלת מידת ההתאמה לראשות הממשלה, ענו 23% מהנשאלים כי נתניהו הוא המועמד המתאים ביותר. 18% סימנו את יאיר לפיד ו-115 את גדעון סער. שר החינוך נפתלי בנט מקבל 5% בלבד ואילו שר הביטחון אביגדור ליברמן ויו"ר האופוזיציה ח"כ הרצוג הרחק מאחור עם 4%. נתון מעניין נוסף מראה כי 355 מהנשאלים אינם יודעים מי המועמד המתאים ביותר, או שהם לא רואים באף אחד מהמועמדים כמתאים לכהן כראש ממשלה.