סקר: חגית משה עוקפת את ניר אורבך

מסקר שנערך בקרב כעשרה אחוזים מקרב חברי מרכז הבית היהודי עולה כי על המקום נאבקים כרגע חגית משה וניר אורבך על המקום הראשון, עם שני אחוזים לטובת משה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/01/15 20:44 יט בטבת התשעה

סקר: חגית משה עוקפת את ניר אורבך
Shutterstock, צילום: Shutterstock

ביום רביעי הקרוב יתקיימו פריימריז הבית היהודי, ובצד המאבק בקרב כארבעים מועמדים על מקומות ריאליים, מתנהל מאבק לא פחות מעניין על המקום העשירי - השמור לבחירת חברי מרכז המפלגה.

כ-1200 חברי מרכז הבית היהודי יצביעו בשלושה פתקים בפריימריז - אחד ליו"ר המפלגה, השני למועמדים והשלישי לחבר מרכז שיבחר למקום העשירי - הריאלי. על מקום הזה נאבקים כרגע חמישה - מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך, חגית משה, עמיעד טאוב, דני בשארי ואייל בר לב.

מסקר טלפוני שהתקיים ביום חמישי בערב בין חברי מרכז המפלגה, ושהוזמן על ידי מטה הבחירות של חגית משה, עולה כי על המקום הראשון נאבקים כרגע שניים - ניר אורבך וחגית משה, כשמשה מנצחת עם 29% לעומת 27% לאורבך. לאחר מכן עומד עמיעד טאוב עם 16%, דני בשארי עם 8% ואייל בר לב עם 7%. 13% נוספים ענו כי עדיין לא החליטו או שאינם יודעים. הסקר נשלח באופן טלפוני ל-911 מתוך 1200 חברי המרכז, וענו עליו כ-10%.

עם זאת, יש לסייג את תוצאות הסקר, שכן בשני סקרים שנערכו בשבוע וחצי האחרונים, על ידי השבועון 'מצב הרוח', עלה כי אורבך הוא המנצח ולאחריו עמיעד טאוב. על פי הסקר הטלפוני הפער בין טאוב לאורבך עומד על 3% - כשאורבך מקבל 38% וטאוב מקבל 35%. בסקר זה משתרכת משה מאחור עם -18%. בסקר השני מקבל אורבך 37%, טאוב עם 35% ומשה מתחזקת ל-21%. דניאל בשארי נשאר עם 9% בסקר הראשון ו-7% בשני. שמו של אייל בר לב לא נכלל ברשימה. אחד מכותבי 'מצב הרוח', שהזמינו את הסקר, הוא עמיעד טאוב אך הסקר לא נערך מטעמו.