סקר: אילת שקד בראשות המפלגה תביא יותר מנדטים על חשבון הליכוד

סקר שהוזמן על ידי פעילים בבית היהודי ונועד לשכנע את שרת המשפטים להתמודד מול נפתלי בנט לראשות המפלגה מגלה כי אם היא תוצב בראש הרשימה היא תביא כ-3 מנדטים יותר מבנט ממפלגת הליכוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/17 10:38 א בניסן התשעז

סקר: אילת שקד בראשות המפלגה תביא יותר מנדטים על חשבון הליכוד
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סקר שהוזמן על ידי פעילים בבית היהודי ונועד לשכנע את שרת המשפטים להתמודד מול נפתלי בנט לראשות המפלגה מגלה כי אם היא תוצב בראש הרשימה היא תביא כ-3 מנדטים יותר מבנט ממפלגת הליכוד.

על פי הסקר שנערך על ידי מכון רפי סמית ופרסם היום כתב גלי צה"ל עידו בנבג'י, בקרב אלו שהצביעו לליכוד ב-2015 9% יעברו להצביע לבית היהודי אם שקד תעמוד בראשות המפלגה. אם נפתלי בנט יעמוד בראשה, רק 5% ממצביעי הליכוד יעברו להצביע לבית היהודי.

בקרב מצביעי הבית היהודי לעומת זאת, נראה שהצבתה של אילת שקד בראשות המפלגה תגרום לנטישה של חלק מהמצביעים. הבית היהודי ייקבלו ממצביעיהם ב-2015 75% כשבנט בראשות המפלגה, ו71% כששקד בראשותו.

עורכי הסקר הסבירו כי ערכם האלקטוראלי של ארבעת האחוזים שאילת שקד מביאה מהליכוד גבוה יותר מארבעת האחוזים שלא יצביעו לה מקרב אנשי הבית היהודי כיוון שלליכוד הצביעו יותר מפי 3 מאשר לבית היהודי. 3 המנדטים הנוספים שיגיעו לבית היהודי מראים כי היא תצליח להביא קהלים חדשים למפלגה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן