ספרי התורה הגיעו לכנסת: ח"כ שטרן לח"כ יוגב:"שקרן"

כפי שפורסם ב'כיפה' באכ"א הוציאו הוראה להקפיא הכנסת ספרי תורה בבסיסי הצבא תוקפא עד לגיבוש נוהל בנושא שלא כמו במקרים אחרים של תרומות לצה"ל. ח"כ מוטי יוגב וח"כ שטרן התעמתו בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/16 20:24 כו בתמוז התשעו

ספרי התורה הגיעו לכנסת: ח"כ שטרן לח"כ יוגב:"שקרן"

ח"כ מוטי יוגב עלה היום לדוכן הכנסת ודיבר על הפקודה החדשה של סגן-אלוף עינת רץ לוי, ראשת ענף תרומות ורווחה בצה"ל. במכתב נכתב כי "תתקיים העמקה ייעודית בנושא, ועד לסיכום המתכונת יוקפאו ביקורים אלו".

בין השאר אמר יוגב: "מה רוצים באכ"א מספר התורה ושמחת החיילים השואבים את כוחם ממנו? משהו לא ברור קורה שם באכ"א. התחושה שבשנה האחרונה ישנה רדיפה של חיילים דתיים, אשר כל חטאם הוא רצונם לגדל זקן מתוך אמונתם הדתית וכך גם פקודות נוספות הפוגעות בחייל המבקש לקיים אורח חיים דתי בצבא. יש קצינים וחיילים שתחושתם שמנהלים מאבק בהם ובמורשתם. לא מדובר בתופעה זניחה או רצף אקראי של מקרים, כפי שיש הרוצים לצייר זאת, זה נראה כמערכה סדורה נגד סממנים דתיים וכנגד ציבור שכל חפצו לתרום למדינה ולצה"ל, בצורה הטובה ביותר".

יוגב אף החזיק בידו תמונה של הלל אונסדורפר ממוצב המזח שיצא לשבי המצרי כשספר התורה של המוצב בידיו ותמונתו התפרסמה בכל העולםץ יוגב אמר: " בשעות הכי קשות מבקש החייל היהודי לקחת איתו את ספר התורה. זכורה לי גם תמונתו של הרב גורן זצ"ל, המגיע לכותל המערבי במלחמת ששת הימים ששופר בידו וספר תורה בזרועו.התמונה הזו היא האנטי של הפקודה ההזויה והמצערת שאוסרת על ריקודים עם ספר התורה בצה"ל".

[embed]

]

ח"כ שטרן, ששירת כראש אכ"א לשעבר, לא נשאר חייב ועלה כינה את ח"כ יוגב 'שקרן': "ניסיתי להתערב בדבריו ולומר לו שיאמר את האמת. לצה"ל מכניסים ספרי תורה, יש ספרי תורה והם קדושים לצה"ל לא פחות מאף אחד אחר...בפקודה כתוב יוקפאו ביקורים אלה, לא יוקפאו ספרי תורה".

[embed]

]

ח"כ מוטי יוגב מסר בתגובה לאמירות ח"כ שטרן: "אוהב את צה״ל וסומך על מפקדיו, לא פחות משטרן. אך הוא בוחר לתקוף בלי לבדוק, לצעוק בלי לצדוק. איני שמח לבקר והייתי שמח שלא יידרש לבקר את צה״ל, אך שההנחיה להקפיא ביקורי, משמע הכנסות ספרי תורה, כתובה שחור על גבי לבן, היא מחייבת את ביטולה ובירור מי מעורר רוח זו בצה״ל וטיפול בו. ספר התורה הוא ממקורות הכוח והרוח של עם ישראל, יצא עימנו למלחמות ישראל ותרם לרוח הניצחון."