סער: נדרתי נדר לשמור שבת במעמד הברית של בני

גדעון סער חשף באירוע כי החליט בהולדת בנו להתחיל לשמור שבת ושיתף בקשיים שעוברים עליו בעקבות החלטתו זו. "כל הסביבה שלי היא לא סביבה ששומרת שבת. אך אני חושב שקיבלתי את ההחלטה הנכונה".

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/11/14 09:22 י בחשון התשעה

סער: נדרתי נדר לשמור שבת במעמד הברית של בני
אילוסטרציה: דוברות מרכז גוש קטיף, צילום: אילוסטרציה: דוברות מרכז גוש קטיף

"אני לא יהודי ששומר תרי"ג מצוות, אך אני שומר שבת מאז שנולד בני, דוד. זה נדר שנדרתי במעמד הברית", כך חשף שר הפנים לשעבר גדעון סער באירוע שהתקיים על רקע פרישתו מהממשלה במודיעין עילית. סער סיפר כי המהלך אינו פשוט, אך מבחינתו הוא עושה את הדבר הנכון. "כל הסביבה שלי היא לא סביבה ששומרת שבת, אך אף על פי כן אני חושב שבכל הקריטריונים קיבלתי את ההחלטה הנכונה", סיפר בדברים שהובאו בחדשות 2.

החלטתו לשמור שבת, מספר סער, פגעה בתחביב אותו הוא אוהב במיוחד - הכדורגל. "אני ידוע כאוהד של אלופת אירופה, ריאל מדריד, הוא מספר. "לקראת ה-משחק שאמור היה להתקיים בין ריאל מדריד לברצלונה, הזמין אותי נשיא המועדון של ריאל מדריד. אחרי שכבר הגעתי לספרד התברר לי שהמשחק יהיה בשבת. התקשרתי לחבר טוב שלי בארץ, יהודי דתי. אמרתי לו 'תראה, כך וכך העניין. לפני שאני מתקשר לרב, מה אתה אומר?', והוא אמר לי 'תראה, אתה הולך ברגל? המלון קרוב למגרש? על המגרש לא משחקים יהודים? אני חושב שמבחינה הלכתית זה בסדר'. אז התחלנו לדבר על עניין של כבוד השבת. בסופו של דבר הגענו למסקנה שמבחינת כבוד השבת - אי אפשר ללכת למשחק, ובאמת לא הלכתי למשחק".

בחודשים האחרונים, מספרים מקורבים, יש שינוי בסער, ושינוי זה ניכר לעין גם כלפי חוץ, בשיח על השבת בתל אביב. כזכור, לאחרונה קבע סער בניגוד לעמדת עיריית תל אביב כי אין מקום לפתוח מרכולים בשבת. "תראו איזה שיח נהיה פה סביב נושא השבת. מהשיח אפשר לחשוב שאופי השבת הוא להיות בAM:PM", סער, לאחרונה בטקס סיום של תכנית המצטיינים לזהות ומדיניות של המכללה למדינאות, "כולנו חיים בחברה פלורליסטית, אבל איך קרה שבמלאכת האיזונים אנחנו בורחים מעולם התרבות והעינוגים לעולם של מסחר טהור", תוקף סער את מבקריו, "איכשהו הניסיון לשמור על מכנה משותף בפרסיה הישראלית הוא ניסיון שמתויג לזרם מסוים"

סער שיתף את הקהל באירוע במודיעין עליו בהרגשתו בנושא השבת בתל אביב. "זה בעיני דבר גדול, למרות שלא הותקפתי על החלטה כלשהי שקיבלתי כאיש ציבור כמו שהותקפתי על ההחלטה הזו, בצורה חריפה ביותר, והאמת היא שידעתי שאלו יהיה ההתקפות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן