סערת הניאו-רפורמים ממשיכה

מתנגדי הרב יהושע יוצאים במתקפה: עצרת התעוררות ולימוד מול ישיבת רמת גן

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 12/07/09 00:00 כ בתמוז התשסט

סערת הניאו-רפורמים ממשיכה

הסערה סביב דבריו של הרב יהושע שפירא מסרבת להרגע, ביום ד הקרוב ייערך ברמת גן, עצרת התעוררות ולימוד מיוחדת שלדברי המארגנים היא תגובה "למתקפות וההשתלחות בציבור הדתי לאומי מצד החברה החרדלי"ת". מארגני העצרת מבטיחים כי בערב ישתתפו רבנים ואישי ציבור שיקראו לשיח תורני פתוח ואמיתי של תורה קשובה המכבדת את הבריות.

"המצב בשבועות האחרונים בו רבנים מתבטאים זה מול זה ברטוריקה של הכפשות, לא נותנים לפרופסור לנהל מכללה בגלל שלימד קונסרבטיבים בעברו, משתלחים בפסיקות של רבנים מקלים מעורר דאגה רבה" טוען אלעד קפלן חבר ציונות דתית ראלית וממארגני העצרת.

המיקום המתוכנן לעצרת הוא גן אלי כהן ברמת גן. שלא במקרה נמצא בסמיכות לאוניברסיטת בר אילן ולישיבת רמת גן ממנה פרצה הסערה בעקבות דבריו של הרב שפירא, ראש הישיבה. "נשמח מאוד אם תלמידים מהישיבה ורבנים ייצאו ויצטרפו אלינו, כרגע אין בין המשתתפים דוברים מהציבור החרדל"י", אומר קפלן.

בין הדוברים בעצרת יהיו הרב דוד ביגמן והרב שמואל ריינר מישיבת מעלה גלבוע, ד"ר חנה קהת מארגון "קולך", הרב יצחק בן דוד ורבים אחרים.

"אנחנו רוצים לקיים דיאלוג ושיחה כאשר נשים, אנשי אקדמיה, גרים וכל מיעוט שהוא, יהיו חלק ממנו ללא חשש ממתקפה תמידית של רבנים חרדלי"ם. השיח התורני שאנחנו רוצים לקיים הוא אמיתי האמירה החשובה ביותר היא שאנחנו זקוקים לתורה שאיננה מתבדלת, שאיננה מסוגרת מאחורי חומות. תורה קשובה שלא משתמשת ברטוריקה הפוסלת את האחר", אומרים המארגנים.



גם הרב יהושע ויצמן, ראש ישיבת מעלות, התייחס לסערה בסוף השבוע, בשיעור שמסר בישיבה הגדיר את הפרשה כקנאות שיש להיזהר ממנה מאוד. "הדברים אמורים במיוחד כאשר זה נעשה פעם אחר פעם. אם סנהדרין ההורגת אחת לשבעים שנה נקראת חובלנית, אז מי שמפלג פעמיים בשנה זו סנהדרין פלגנית. אמירה כזו היא קנאות, שאיננה הולכת יד ביד עם הנהגה. על עבירה כזו צריך לקבל "שלילת רישיון" להנהיג."