סערה במודיעין: מורה התפטרה בעקבות סכסוך על קוד הצניעות באולפנה

מורה באולפנה במודיעין התפטרה בעקבות סכסוך בנוגע לנהלי אכיפת קודי הלבוש במוסד, אך חזרה בה לאחר הפצרות ההורים. ההורים טוענים: "היא לא צריכה לעמוד ולשמש כשוטרת צניעות"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 06/11/14 14:27 יג בחשון התשעה

סערה במודיעין: מורה התפטרה בעקבות סכסוך על קוד הצניעות באולפנה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סערה במודיעין. מחנכת באולפנת אורות מודיעין התפטרה לאחרונה בעקבות חיכוכים בינה לבית מנהל האולפנה, בדבר האופן בו יש לאכוף את קוד הלבוש במוסד.

הורי התלמידות קיבלו בתחילת החודש שעבר מכתב מטעם המורה, בו פרטה את משנתה לגבי נהלי אכיפת קודי הלבוש במוסד, מכתב שלווה לאחר מכן בהודעה מטעם האולפנה בו התבשרו על עזיבתה של המורה בעקבות הסכסוך בנושא.

"כבר שנים שהמורות עומדות בשער בית הספר ובודקות את הלבוש של הבנות", מספר הורה במוסד ל'כיפה' מדוע המורה התפטרה. "בין היתר היו בודקים אם החצאיות היו קצרות מדי או החולצה הייתה ללא שרוולים ומי שלא עמדה בקוד הלבוש הייתה נענשת במקרה הטוב ובמקרה הרע נשלחת הביתה. המורה אמרה שהיא בעד שיח מקרב ולא בטיפול בנושא בעזרת הענשה".

כבר שנים מתנהל דיון בבתי הספר השונים כיצד יש לטפל בבעיית הצניעות. במגזר ידוע כי בנות אולפנה עומדות בשער המוסד ומושכות למטה את החצאית כך שהיא תכסה את הברך ותעמוד בדרישות, אך בשנים האחרונות מקדמות מורות שונות שיח המקרב את התלמידות להלכות הצניעות ומנסות לפעול למניעת מתן עונשים מיותרים לבנות רק משום שהחצאית הייתה מעט קצרה מדי. "אין שום תועלת בענישה מכיוון שהדבר רק מרחיק את הבנות מהדת. אנחנו רוצות לקרב את הבנות אל הדת ולא ללמד אותן שזה או הכל או כלום", מספרת מורה שמתמודדת עם הבעיה.

בתגובה למכתב ההתפטרות של המורה, הגישו 33 הורים לילדים בכיתה, מכתב תמיכה הקורא לה שלא להתפטר. "המורה חינכה את בנותינו בשנה שעברה והשכילה להביא אותן להישגים ראויים בתחום הלימודי, החברתי, האישי והתורני", כתבו ההורים. "היא פתחה להן צוהר נכון לעולם המבוגרים בפתחו הן עומדות ועשתה זאת ברגש רב, תבונה וחוכמת חיים והלכה יחד עמן בנתיבות גיל הפכפך זה שהן שרויות בעיצומו. היא הצליחה להגיע לכל בת ובת, לקרב את כולן לערכים הראויים בעינינו כהורים ולחזק את הערכים שאנו עצמנו מנחילים להן, וכל זאת בנועם, תוך שיתוף הבנות, ללא כפיה מיותרת, מבלי ליצור אנטגוניזם מצד הבנות שנמצאות בשיאו של מרד הנעורים ובשלב בחינת הגבולות".

"אנו כולנו סבורים שייטב לבנותינו שהמורה תמשיך לחנך אותן גם השנה, באופן שימנע טלטלות מיותרות", נכתב עוד במכתב התמיכה. מכתבים נוספים הוגשו גם לראש העיר, לראשי מרכז ישיבות בני עקיבא ולגורמים בחמ"ד.

בעקבות המכתב, ולאחר פגישה של ההורים עם צוות ההנהלה של האולפנה הודיעה המורה כי תבקש לבטל את התפטרותה. בימים אלו נבדקים הליכי משמעת שנפתחו נגדה במשרד החינוך.

בשבועות הקרובים יעסקו ההורים בנושא אכיפת הצניעות במוסד, וככל הנראה ידרשו שהנהלים ישתנו כך שבד ובד עם הלכות הצניעות יוכלו הבנות לקבל על עצמן את הנושא ללא חשש מענישה מיותרת. "אנחנו רוצים שהבנות יבחרו. ברור לנו שהלכות הצניעות צריכות להמשיך להתקיים ולא יהיה מצב שהבנות יחרגו ממה שנכתב בהלכה, אבל בין זה לבין אכיפה דרקונית יש הבדל גדול".

מאולפנת מודיעין נמסר בתגובה: "מטעמים של צנעת הפרט ומכיוון שהנושא נמצא בבירור משרד החינוך לא נוכל להגיב".