סניף "הבית היהודי" בירושלים - עדיין תקוע

בית הדין העליון של התנועה נמנע מלקבל החלטה בעניין הבחירות למועצת הסניף ובנט עצמו טרם התערב בסוגייה. פחות משלושה חודשים לפני הבחירות ועדיין אין לבית היהודי רשימה מסודרת בירושלים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 29/07/13 09:58 כב באב התשעג

סניף "הבית היהודי" בירושלים - עדיין תקוע
כנס רמלה, צילום: כנס רמלה

פחות משלושה חודשים לפני הבחירות המקומיות בירושלים ולמפלגת ”הבית היהודי“ עדיין אין רשימה בעיר: היום יגיעו חברי סניף ירושלים של המפלגה אל הכנסת, בשעה 18:00 לערך, כדי לקרוא לפוליטיקאים להתערב בנעשה בעיר על מנת לגבש מיידית רשימה שתוביל את הציונות הדתית בירושלים.

אתמול התכנס בית הדין העליון של התנועה בראשות נשיא בית הדין עו“ד מיכה קדרון, לדיון בבחירות בסניף הירושלמי. כזכור, לפני כשבועיים כינס יו“ר הסניף איציק משה את חברי הסניף המקומי המונים כ-200 חברים, על מנת לבחור שיטת בחירות, כששבוע לאחר מכן היו אמורות להתקיים הבחירות עצמם לרשימה. במהלך יום הבחירות, עצר את הבחירות היועץ המשפטי של המפלגה, עו“ד איתן הברמן, בטענה שטופס ההצבעה איננו מספיק. למרות החלטתו של היועץ המשפטי, שקיבל גיבוי מהוועדה המונציפאלית של המפלגה, המשיך איציק משה את קיום יום הבחירות, שבמהלכם הגיעו יותר מ-70 אחוז מחברי הסניף להצביע.

ההצעה שקיבלה רוב בסוף ההצבעה, הייתה שהבחירות יתקיימו בנפרד ליור הרשימה וליתר חברי הרשימה, הצעה שתמכו בה אנשי אורלב שהציב כתנאי לריצתו לראש הרשימה את התמודדותו בנפרד. לאחר קבלת ההצעה הודיע איציק משה על קיום בחירות שבוע לאחר מכן בניגוד לעמדת המפלגה. בעקבות הודעתו של משה, הגיש סגן אלוף במילואים הרב שמעון אלמליח עתירה לבית הדין לעצור את הבחירות ולקיים בחירות מחדש על שיטת הבחירות.

בדיון שהתקיים אתמול הייתה ציפייה שבית הדין יגבה את היועץ המשפטי ויודיע על בחירות מידיות מחדש, אך באופן מפתיע דן בית הדין על כשירות פתק הבחירות עצמו והודיע בסוף הדיון שהחלטתו תינתן עוד מספר ימים ובינתיים הבחירות מוקפאות. גורם בכיר בסניף העריך שנשיא בית הדין קדרון מצוי באופן אישי בדילמה: מצד אחד הוא מקורב ומיודד עם מחנה אורלב במפלגה לאורך הרבה שנים, מצד שני הוא מעוניין ”ליישר קו“ מול ההנהגה החדשה של המפלגה.

בעקבות ההסתבכות, בסניף קראו לבנט, היו“ר, לתפוס מנהיגות ולחתוך את הסאגה המתמשכת. ”שישב עם זבולון אורלב כדי להבין מה אורלב רוצה, שיסגור עם האיחוד הלאומי על הליכה משותפת, שיפעל למען קיום הבחירות בסניף ושיתחיל לסייע לבן אדם שלו ברשימה הרצל יחזקאל להבחר“, אומר הגורם לכיפה.

מי מתמודד?

כפי שדווח בכיפה, רשימת המפלגה המסתמנת בשלב זה מורכבת כמובן מסגן ראש העיר, דוד הדרי, מקורבו של אורלב ואיש עשייה ותיק בבירה. מולו מתמודד הרצל יחזקאל, יו“ר המנהל הקהלתי בהר חומה ויועץ בכיר לשר הדתות הרב אלי בן דהן, שנתמך על ידי בנט עוד מתקופת הפריימריז בבית היהודי, כמי שפקד קולות לטובתו.

על המשבצת הנשית מתמודדת חגית משה, עובדת בכירה כיום בעיריית ירושלים ורעייתו של יו“ר הסניף המכהן, איציק משה. במשבצת הצעירים מתמודד רז קיל, שלמרות גילו הצעיר הוא מאוד מוכר במפלגה, ממקורביו של בנט שסייע לו בתחילת דרכו במפלגה. קיל, בן למשפחה מוכרת בציונות הדתית בירושלים, נחשב למקורב של בנט אך אהוד גם בקרב אנשיו של אורלב. כמו כן מתמודד גורי פרוידגר, מזכ"ל תנועת עזרא לשעבר.