הכירו את המתמודדים לרשימת "הבית היהודי" בירושלים

זבולון אורלב ודב קלמנוביץ‘ טרם הודיעו רשמית על מועמדותם. ברשימה יתמודדו: דוד הדרי, הרצל יחזקאל, חגית משה ורז קיל. השבוע יצביעו בסניף המקומי על הרכב הרשימה. כל הפרטים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 14/07/13 12:43 ז באב התשעג

הכירו את המתמודדים לרשימת "הבית היהודי" בירושלים

סניף ירושלים של ”הבית היהודי“ יכריע ביום רביעי השבוע על רשימת המפלגה בבחירות המקומיות בעיר, כשבשלב ראשון ייבחר המועמד הראשון ברשימה ולאחריו המקומות הבאים אחריו. מסתמן כי המקום השלישי ברשימה ישוריין למתמודדת והמקום הרביעי למתמודד צעיר.

בשלב זה, השר לשעבר זבולון אורלב טרם החליט אם לרוץ בבחירות המקומיות. כפי שדווח בכיפה, פגישה בנושא התקיימה בשבוע שעבר, כשגורמים בכירים בסניף המקומי לחצו על אורלב לקבל החלטה ולהיכנס למרוץ. גורמים בסניף המקומי אמרו לכיפה כי במידה ואורלב יחליט להתמודד - מה שכרגע מסתמן כחיובי - ייתכן והוא אף יודיע על התמודדות לראשות העיר.

טרם הודיע על התמודדות, אורלב (צילום: אלנתן גוטווירט)

מול אורלב, מבחינה תיאורטית, מתמודד בשלב זה גם רואה החשבון דב קלמנוביץ‘, יו“ר ארגון ”זוכרים“ ומי שנחשב למועמדם של השר אורי אריאל והשר נפתלי בנט. קלמנוביץ‘, שבוחן בחודשים האחרונים כניסה לחיים הפוליטיים בעיר, אמר למקורביו כי הוא מוכן לרוץ רק במידה והוא יהיה למועמד מוסכם על חברי הסניף.

רשימת המפלגה המסתמנת בשלב זה, מורכבת כמובן מסגן ראש העיר, דוד הדרי, מקורבו של אורלב ואיש עשייה ותיק בבירה. מולו מתמודד הרצל יחזקאל, יו“ר המנהל הקהלתי בהר חומה ויועץ בכיר לשר הדתות הרב אלי בן דהן, שנתמך על ידי בנט עוד מתקופת הפריימריז בבית היהודי, כמי שפקד קולות לטובתו.

קיל (במרכז) עם בנט, לפני הבחירות (צילום: פרטי)

על המשבצת הנשית מתמודדת חגית משה, עובדת בכירה כיום בעיריית ירושלים ורעייתו של יו“ר הסניף המכהן, איציק משה. במשבצת הצעירים מתמודד רז קיל, שלמרות גילו הצעיר הוא מאוד מוכר במפלגה, ממקורביו של בנט שסייע לו בתחילת דרכו במפלגה. קיל, בן למשפחה מוכרת בציונות הדתית בירושלים, נחשב למקורב של בנט אך אהוד גם בקרב אנשיו של אורלב. כמו כן מתמודד גורי פרוידגר, מזכ"ל תנועת עזרא לשעבר.