סמוטריץ על הבחירות בתקומה: משחק של כיסאות מוזיקליים

בראיון ל'כיפה' מספר בצלאל סמוטריץ, שנבחר במקום השני ברשימת תקומה, על הניצחון ועל התכניות לעתיד. "ברור לי שכשליח ציבור אין לי פריבילגיה לעסוק רק בנושאים שעסקתי בהם בעבר"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 12/01/15 15:49 כא בטבת התשעה

רגע אחרי שבצלאל סמוטריץ', בן ה-34 תושב קדומים נשוי ואב ל-5, נבחר אתמול במקום השני של חברי תקומה, והוצב במקום ה-9 ברשימת הבית היהודי בבחירות הקרובות, הוא מתייחס בראיון ל'כיפה' לניצחונו ולתחושות של היום שאחרי.

"בדחילו ורחימו מבקש מהקדוש ברוך הוא שייתן לי כוח וחכמה לעמוד באתגרים הגדולים ולעשות את השליחות שלנו בצורה טובה ולהצליח במשימה", הוא אומר.

לשאלה האם הוא הופתע מהצבתו במקום השני לפני חברי הכנסת המכהנים הוא משיב, "לא הופתעתי וזה הצד הפחות נעים של העניין. אני מאד מעריך ואוהב גם את זבולון וגם את אורית ומלכתחילה ההתמודדות לא הייתה מול אף אחד. נפגשתי בשבוע וחצי האחרונים עם רוב חברי המרכז ושטחתי את האני מאמין שלי ואני שמח שהם נתנו בי אמון. בסופו של יום זה משחק של כיסאות מוזיקליים ומשהו מוכרח ללכת".

"אני מעוניין לבנות את הכוח של תקומה בתוך הציונות הדתית מתוך הבנה שהיא מייצגת פלח חשוב של הציונות הדתית, ולעשות את זה יחד עם הבית היהודי עם כל גווניו", אומר סמוטריץ' בתשובה לשאלה מה הן תכניותיו לעתיד. "זה האתגר הגדול. לקדם יחד את רוב המוחלט הדברים המשותפים, תוך כדי שמירת הזהות והצביון, במקומות בהם יש משהו שייחודי לנו. כמובן תוך כדי שמירה על הסיסמא הנצחית שלא נס ליחה - תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל".

מאחורי סמוטריץ' הצעיר יחסית יש כבר רקורד מרשים של עשייה. הוא הקים ומנהל את תנועת רגבים הפועלת לקידום מדיניות קרקע ציונית. ממייסדי וחבר הנהלת איגוד הישיבות הגבוהות הציוניות. נציג ציבור במליאת מועצת העיתונות. חבר הנהלה בישיבת בני חייל בשומרון, תנועת קוממיות והגרעין החינוכי בנתניה. ניהל את הישיבה הגבוהה בקדומים ונמנה עם מייסדי איגוד הישיבות הגבוהות הציוניות. מסיים תואר שני במשפט ציבורי ובינלאומי באונ' העברית.

"ברור לי שכשליח ציבור אין לי פריבילגיה לעסוק רק בנושאים שעסקתי בהם בעבר", הוא מבהיר. "אני מצפה להרחיב את פעולותיי ולהיות בכנסת כשופר מצד אחד וכעזר מצד שני בכל הנושאים שהציונות הדתית עוסקת בהם”.

לשאלה כיצד הוא יסתדר עם חברי הבית היהודי, שחלקם יהיו ליברלים הרבה יותר ממנו הוא משיב נחרצות, "באהבה גדולה, פרגון ועין טובה", ומתעקש לשדר מממלכתיות. "גם כשיש חילוקי דעות אני יודע שהם לשם שמים. כולם רוצים את טובת עם ישראל וארץ ישראל ויש צורך להגיע להבנות שיביאו לדבר השלם את הייחודיות והגוון של כולם. אני מעריך כי ברוב המוחלט של הדברים נראה עין בעין ואת שאר הדברים נשב ונלבן ונגיע להבנות".

סמוטריץ' מדבר גם על נושא הכפיפות לסמכות הרבנית, "יש לי את רבותיי ואיתם אני נועץ בסוגיות חשובות. בכל צומת שתהיה נתפלל טוב ונקבל החלטות נכונות".

"יש לנו מטרה אחת גדולה לנצח את הבחירות, ולהכניס את זבולון כלפה לכנסת, ובזה אנחנו מתעסקים. לא אתן לאף אחד לקלקל את זה. צריך לשלב ידיים, יש לנו חודשיים לעבוד הכי חזק שרק אפשר, כדי להיות הכי גדולים ובכדי שתהיה לנו את היכולת הגדולה ביותר ואת ההשפעה הגדולה ביותר לעשות את הדברים שכולנו כל כך רוצים", מסיים סמוטריץ'.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368