סמוטריץ´ לכיפה: אם יש פינויים לא יהיה מתווה גז

בראיון לכיפה אומר חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ כי יציאה מהקואליציה מעולם לא עמדה על הפרק. עם זאת, הוא מבהיר כי הוא לוחץ על הבית היהודי לבצע סנקציות בעקבות הפינוי. "אפשר לסגור את מושב הכנסת כבר היום"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/07/15 11:03 יב באב התשעה

"אם יש פינויים לא יהיה מתווה גז", אומר בראיון ל'כיפה' חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אשר נמצא בהריסות היישוב שאנור, בתגובה לפינוי של בנייני דריינוף בבית אל.

בניגוע לטענות כאלו ואחרות, אומר סמוטריץ', מעולם לא היה רצון לצאת מהקואליציה. "לא היה שיקול לצאת מהקואליציה, לא ניתן להם פרס כזה. השאלה היא איך לכפות את המדיניות. צריך לומר שאם יש פינויים לא יהיה מתווה גז. או שהקואליציה מתפקדת או שהיא לא. אם כחלון יכול להחליט שהוא לא רוצה לעסוק בנושא הגז אנחנו יכולים להפעיל סנקציות משלנו".

סמוטריץ' אומר כי כרגע דנים בבית היהודי על צעדים שייעשו בעקבות הפינוי, כשהוא מוביל קו נוקשה המבקש להבהיר כי מדיניות חד צדדית תיענה במדיניות חד צדדית. "על רקע ההתנהגות החד צדדית אפשר מבחינתי לסגור את המושב כבר היום. אין מה לכנס הצבעות. לא מדובר בשבירת כלים אך כל באמירה כי נחצה כאן קו אדום. יש תהליך מסודר, ולפעמים צריך לבלוע צפרדעים. אני מקבל את זה. אבל פתאום מגיע שר הביטחון ומחליט לפנות ברגע אחד את הבתים". סמוטריץ מבהיר עם זאת כי "לא אעשה דברים חד צדדיים"