סמוטריץ ליעלון: הפסק המעצרים המנהליים, איננו במלחמה מול יהודים!

"פשע שמבצעים אזרחי המדינה אינו הופך אותם לאויבים ואינו מצדיק יציאה מן הסדר כפי שנאלצים לעשות במלחמה מול אויבים", כתב סמוטריץ

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/08/15 15:30 כז באב התשעה

במכתב ששלח היום ח"כ סמוטריץ' לשר הביטחון, שרת המשפטים, לשר לביטחון פנים וליועץ המשפטי לממשלה הוא דורש לחזור לשפיות ולהפעיל את הרסנים הראויים במדינה דמוקרטית בטיפול באירוע החמור בכפר דומא.

במכתבו כותב ח"כ סמוטריץ' "למרבה הצער נראה כי כי בימים האחרונים איבדו במשטרת ישראל ובשירות הביטחון בכללי כל רסן בניסיון לאתר את מבצעיו של האירוע החמור בדומא".

סמוטריץ' הוסיף "הרעש, שלא לומר העליהום הציבורי והכישלון המקצועי המהדהד של רשויות האכיפה עד כה במניעה ובאיתור של מי שביצע את עבירות כגון אלו התנקז למה שנראה כהיסטריה של ממש עד כדי איבוד עשתונות וחציית קווים אדומים שקשה לקבל במדינת חוק דמוקרטית.

בהמשך ציין סמוטריץ' חלק מהדוגמאות להתנהלות ההיסטרית והלא מקצועית של שירותי הביטחון וביניהם, דרישה של משטרת ישראל לקבל לידה את מצלמות האבטחה מהרבש"צים של היישובים תוך פגיעה בפרטיות האזרחים, פשיטות ליליות על בתי מתיישבים שאינם קשורים בשום צורה לאירועים והמשך בשימוש מוגזם ולא ראוי במעצרים מנהליים.

סמוטריץ' פנה לשרים וליועץ המשפטי "כמי שאמונים על מערכות האכיפה אני קורא לכם שלא להיגרר אחרי הפופוליזם הזול והמתלהם הזה ולהטיל בדחיפות את הרסנים הנדרשים על מערכות האכיפה".

צפו במכתב המלא ששלח סמוטריץ' לשרים