סמוטריץ' לגלאון: "מקדשת מלחמה על קיבוע עבדות מודרנית"

ח"כ סמוטריץ' הגיב לח"כ זהבה גלאון שאמרה כי מפלגתה תילחם על השבת "הפניית העורף של השמאל הקיצוני לשבת היא עוד אחד מאפייני הפוסט ציונות שלהם. מזל שגלאון וחבריה מצויים עמוק באופוזיציה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 04/09/16 12:09 א באלול התשעו

סמוטריץ' לגלאון: "מקדשת מלחמה על קיבוע עבדות מודרנית"
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

"מוזר שדווקא מי שמתיימרת לייצג תפיסה חברתית, מקדשת מלחמה על קיבוע עבדות מודרנית שתאלץ עובדים ופועלים מהמעמד הנמוך והבינוני בחברה לעבוד גם בשבת, ולוותר על המשפחה ועל חיי התרבות והחברה" אומר ח"כ בצלאל סמוטריץ' בתגובה לסטטוס שפרסמה ח"כ זהבה גלאון. גלאון כתבה כי מפלגתה תצא למלחמה על נושא השבת וכי מבחינתם "הסטטוס קו מת. הוא גוויה, נטול חיים, נח על משכבו בשלום".

ח"כ סמוטריץ' אמר לכיפה כי "זהבה גלאון מייצגת אחוז קטן מאוד מהאוכלוסייה בישראל. השבת כערך יהודי תרבותי וסוציאלי היא נחלתו של הרוב הגדול של החברה הישראלית".

"מדינת ישראל היא מדינה יהודית והשבת היא מערכי היסוד שעליה היא מושתתת. האבות המייסדים של הציונות הבינו זאת היטב והפניית העורף של השמאל הקיצוני לשבת היא עוד אחד מאפייני הפוסט ציונות שלהם. מזל שגלאון וחבריה מצויים עמוק באופוזיציה ומלבד לצעוק יש להם מעט מאוד השפעה על זהותה וצביונה של המדינה" אמר ח"כ סמוטריץ'.

ח"כ זהבה גלאון כתבה בעמוד הפייסבוק שלה מוקדם יותר כי "הסטטוס קוו מת. בממשלה מנסים למכור לנו עכשיו שעבודות התשתית של הרכבת הם איזשהו סיפור חדש. זה שקר. עבודות תשתית ברכבת מתנהלות כל שבת, כבר שישים שנה. הסיעות החרדיות לא גילו את העובדה הזו היום, הן רק מצאו עץ לטפס עליו. כי אפשר, וכי נתניהו ייכנע"

"רוצים מלחמה? אין בעיה" כתבה גלאון ואמרה כי מפלגתה תילחם להסדרת תחבורה ציבורית בשבת.