סמוטריץ: יעלון עושה תג מחיר פוליטי לבית היהודי

ח"כ בצלאל סמוטריץ תוקף בחריפות את שר הביטחון בעקבות הרס הבתים בימים האחרונים ביו"ש. "הוא כל כך לא רוצה את הרב בן דהן כסגנו ומוכן לפרק את הקואליציה בשביל זה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/05/15 10:02 א בסיון התשעה

שר הביטחון משה יעלון עושה תג מחיר פוליטי לבית היהודי, טוען הבוקר (ג') חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ, ורומז כי הרס בתים ביו"ש יכול להוביל לפירוק הקואליציה.

בפוסט שהעלה בדף הפייסבוק שלו כתב סמוטריץ, כי "שר הביטחון משה יעלון כל כך לא רוצה כנראה את הרב אלי בן דהן כסגן שר אצלו במשרד הביטחון עד שהוא מוכן אפילו לפרק את הקואליציה בשביל זה. אין שום דרך אחרת להסביר את ההריסות המתגרות שהוא מוביל בהתיישבות בימים האחרונים".

הדברים מגיעים על רקע סירובו של יעלון לאפשר לרב אלי בן דהן אחריות על המנהל האזרחי, הגוף שמבצע בפועל את הרס הבתים ביו"ש.

"במהלך חודשי הבחירות והמשא ומתן הקואליציוני לא בוצעו הריסות בהתיישבות הישראלית. והנה, אך חלפו הבחירות והוקמה הקואליציה הן התחדשו במלא המרץ", כותב סמוטריץ'. "שבוע שעבר היו אלו שני בתי מגורים מאוכלסים בישוב תקוע, השבוע תוככנה הריסתם של שני בתים בחוות יישוב הדעת שבעמק שילה (הריסה שנעצרה בינתיים בצו ארעי שהוציא בג"צ), ואתמול התקבלה התראה חמה במועצה האיזורית שומרון על הריסה צפויה של מספר מבנים בסמוך לישוב הר ברכה. אחר כך יספרו לנו שהכל ענייני ומשיקולי 'שלטון החוק'”.

"בעבר השתמש שר הביטחון בהריסות כאמצעי ענישה קולקטיבי בישובים שבהם נטען לאלימות מצד המתיישבים (גבעת תקומה ביצהר לדוגמא), כעת הוא הופך כנראה את ההריסות לתג מחיר פוליטי נגד הבית היהודי", הוא תוקף.