סלולאר של שבת

הרב דב ליאור התיר לתושבי חברון לשאת פלאפון בשבת, עקב ההחמרה במצב הביטחוני במקום

חדשות כיפה אלעד רותם 21/12/08 00:00 כד בכסלו התשסט

תושבי חברון יכולים לשאת על גופם מכשיר פלאפון בשבת, כך פסק היום רבה של חברון, הרב דב ליאור. "בעקבות האירועים האחרונים שאירעו בשבת האחרונה בחברון", כתב הרב, "אני בא לכלל מסקנה שהמצב הביטחוני הולך ומידרדר. אי לכך יש מקום להתיר לכל מי שיורד לחברון או גר שם, שיסתובב עם פלאפון בכיס ולדווח על כל אירוע לקב"ט בכדי למנוע הישנות מקרים קשים. והשם אלוקי ישראל ישלח עזרו מקודש ויראנו נפלאות ותשועות כמו בימי החשמונאים".


פסק ההלכה של הרב ליאור מגיע לאחר התקפות חוזרות ונשנות מצד תושבי חברון הערביים. במכתב ששיגרו לאחרונה תושבי חברון לבכירי צה"ל והמשטרה, נכתב כי "בשבועיים שחלפו, נרשמו במוקד הביטחוני בקרית ארבע עשרות מקרים של יידוי אבנים מסכן-חיים כלפי יהודים, בדרך כלל ללא התערבות של צה"ל והמשטרה.

הערביות שתקפו אם וילדיה הפעוטים ליד מערת המכפלה - לא נעצרו, למרות שאותרו, והתוקפנות הערבית הגיעה עד כדי זריקת רימון גז לעבר עמדת צה"ל ליד מערת המכפלה". עוד מציינים התושבים במכתבם כי בשבת האחרונה, בסמטת ארז המובילה למערת המכפלה ואמורה על פי פסיקת בג"ץ להיות מאובטחת לתנועת יהודים, הותקפו שתי נערות יהודיות על ידי ערבים שהתכוונו לאנוס אותן. "שום חייל או שוטר לא הבחין במתרחש", נאמר במכתב, "ואך בנס ובתושייה גדולה נחלצו הנערות מידי תוקפיהן".


כאמור, בעקבות האירועים הביטחוניים החמורים שאירעו בשבת האחרונה ובשבועיים שקדמו לה, פסק היום רבה של קריית ארבע חברון, הרב דב ליאור, כי מותר לתושבים העושים בשבת את דרכם בין קריית ארבע וחברון, לשאת מכשיר סלולארי על גופם.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368