סיעת נשים על-מפלגתית תתמודד בבחירות למועצת העיר ירושלים

בסיעה החדשה, "אומץ לב", חברות דתיות, חרדיות וחילוניות. נעמי צור, סגנית ראש העיר ירושלים וראש הסיעה החדשה, אומרת כי "ירושלים רק תרוויח מנשים מנוסות ליד שולחן קבלת החלטות"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 15/09/13 17:33 יא בתשרי התשעד

סיעת נשים על-מפלגתית תתמודד בבחירות למועצת העיר ירושלים
אומץ לב, צילום: אומץ לב

סיעת נשים על-מפלגתית חדשה, המורכבת מנשים דתיות, חרדיות וחילוניות, הכריזה על התמודדותה למועצת העיר ירושלים. סגנית ראש עיריית ירושלים, נעמי צור, מחזיקת תיקי התכנון האסטרטגי, השימור והסביבה, הודיעה כי תתמודד בראש הרשימה החדשה לבחירות המוניציפליות.

הנשים ירוצו תחת השם "אומץ לב" , שהינה הסיעה הראשונה בישראל המוגדרת כסיעת נשים על מפלגתית, אותה יזמה סגנית ראש העיר צור, יחד עם חברת המועצה הדתייה עדנה פרידמן, מחזיקת התיק לקידום מעמד אישה, תפעל למען תושבי ותושבות העיר בכל הקהילות והשכונות.

סיעת הנשים החדשה היא בעלת ייצוג נשים ממגוון המגזרים בעיר. מספר שתיים ברשימה היא עדנה פרידמן, אשת המפד"ל לשעבר, שמזה שנים מקדמת בעיר יוזמות נשיות ומורה לכימיה בחורב ובאווליניה-תהילה. מלבד פרידמן ניתן למצוא עוד שתי נשים דתיות נוספות, שאינן חמישייה הראשונה של הרשימה, הן מיכל עוקשי געש ותהילה מזל. גם המגזר החרדי מקבל ייצוג נשי בסיעה, מסדה פורת היא אישה חרדית שעתידה לקדם את נושא הנשים החרדית בעיר. בעת האחרונה נתונה מסדה ללחצים מגזריים חרדיים לא מבוטלים להתנתק מהרשימה.

"אני נרגשת ושמחה על ההזדמנות להיות הראשונה בישראל להקים סיעה על מפלגתית שהרוב בה נשים", אומרת צור בהתרגשות, "נשים שילחמו כמו לביאות על הבית ועל הילדים, כמו גם על העתיד של העיר ועל מקורות הפרנסה. נושאים שכל כך קרובים ללבי. זוהי העיר שלנו ואנחנו חייבים להבטיח שלא ניפול קורבן לפוליטיקה מפלגתית ומדינית. נפסיק להילחם בינינו ונתחיל לפעול יחד".

מלבד עיסוק בקידום מעמד האישה, הסיעה החדשה מבקשת לעסוק גם בנושאים כמו נוער בסיכון, קשישים ואנשים עם צרכים מיוחדים. ”הם צריכים להיות ממוקמים בגאווה ובביטחון בראש סדר העדיפויות שלנו", אומרת צור, "כולנו חייבים לעבוד יחד, בדיוק כמו חברי סיעת אומץ לב, כדי להפוך את העיר שלנו לירוקה ונקייה יותר, ידידותית למשתמש ונגישה, עם איכות חיים טובה יותר".

דגש מיוחד עתידה הרשימה לתת בכל הנוגע לטיפול בעלייה ובאוכלוסיה האתיופית בעיר. יפה סהלו, מספר ארבע, עולה מאתיופיה בעצמה היא שתהיה אמונה על הנושא. סהלו נולדה באתיופיה ו1984 עלתה לארץ עם משפחתה דרך סודן. רק לאחרונה הקימה סהלו, אם לשבעה, את בית הכנסת בשכונת נווה יעקב שם היא גרה כ-20 שנה.

"ירושלים רק תרוויח מנשים מנוסות ליד שולחן קבלת החלטות", מסכמת צור, "לאור האתגרים הרבים העומדים בפני העיר שלנו, בחירה בסיעת 'אומץ לב' הינה הדרך הנכונה עבור תושבי העיר שעתיד ירושלים חשוב להם".