"סינמה סיטי" בירושלים יישאר סגור בשבת

סינמה סיטי בירושלים ישאר סגור בשבתות ומועדי ישראל. כך החליט הבעלים של בית הקולנוע לאחר מאבק שניהל במשך שנים על הזכות לפתוח את המקום בשבת

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 22/11/15 14:12 י בכסלו התשעו

"סינמה סיטי" בירושלים יישאר סגור בשבת
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית הקולנוע סינמה סיטי בירושלים, יישאר סגור בשבתות, כך פורסם היום (א'). הדברים מתפרסמים לאחר שבעליו של מתחם בתי הקולנוע, הסמוך לבית המשפט העליון, הגישו לבג"ץ בקשה לסיים את ההליכים ולמשוך את העתירה שהוגיש נגד החלטת המדינה, לאסור את פתיחת המתחם בשבת.

העתירה הוגשה בשנת 2013, לאחר שהתברר כי הסיבה לכך שמתחם בתי הקולנוע סגור בשבת, היא תנאי שהכניס משרד האוצר לחוזה עם היזמים שפתחו את המתחם. קבוצת פעילים מירושלים, עתרה לבג"ץ בדרישה שמשרד האוצר יבטל את ההחלטה, ובעקבות כך הודיעו משרד האוצר ובעלי המתחם, כי פתחו במו"מ בנושא.

אולם, המו"מ לא נוהל באינטנסיביות ולאחרונה הגישו שניים מהעותרים בקשה שלישית לפי פקודת ביזיון בית המשפט, בטענה שההתחייבות לקיים משא ומתן בנושא איננה מקוימת. בתגובה הודיעו בעלי המתחם, שבעבר היו מעוניינים להפעילו בשבת, כי "בשלב זה אין בדעתם להפעיל את מתחם הסינמה סיטי בשבת ומועדי ישראל".

לאור זאת הודיעו בעלי המתחם כי אין טעם בהמשך המו"מ וכן אין טעם בהמשך ההליכים בעתירה. לדבריהם, אם בעתיד יהיו מעוניינים להפעיל את המתחם בשבתות ומועדי ישראל הם שומרים לעצמם את הזכות לפנות בנושא ואף לעתור לבית המשפט שיהיה מוסמך לדון בכך.

אלעד מלכה, חבר מועצת העיר ירושלים מטעם סיעת הצעירים 'התעוררות', הפועל להבטחת חופש התנועה ברחוב הנביאים בשבתות, ופתיחת בתי עסק בשבתות ובכללם מתחם הסינמה סיטי, אמר בשיחה עם 'כיפה' כי "התעוררות פעלה ופועלת למען ירושלים סובלנית, המאפשרת מרקם חיים מגוון. בתוך כך, אנחנו מכבדים את החלטת הנהלת הסינמה סיטי שלא לפתוח את המתחם בשבת. כפי שלא היינו מוכנים להשלים עם כפיית העירייה והממשלה לסגור את המתחם בסוף שבוע, לא נבקש לפתוח את המקום בשבת בניגוד לעמדת היזמים".

עם זאת, ציין מלכה, ההחלטה מגיעה על רקע העובדה שבית המשפט העליון נזהר מלדון בסוגייה משך זמן רב, ולצד עמדת ניר ברקת לכפות על היזם את הסגירה בשבת. "לא נשלים עם כפייה על יזם פרטי גם בעתיד", אמר מלכה והוסיף, "הצורך במקומות תרבות פעילים בסופי שבוע, כפי שחוק העזר העירוני מתיר, רק מתחדד. עסקים רבים נפתחו בשנה האחרונה כדי למלא צורך זה. ישנו ציבור גדול הצמא לפעילות זו ונמשיך לפעול למענו".

דב קלמנוביץ, המשנה לראש העיר ירושלים מטעם סיעת 'הבית היהודי', הגיב גם הוא על ההחלטה ואמר: "אני מברך על החלטת בעלי הסינמה סיטי, שלא לפתוח בשבת את המקום. שמה השני של השבת היא השלום וחשוב להרבות שלום, דווקא בירושלים. לשמירת הסטטוס קוו בעיר הבירה של מדינת ישראל משמעות חשובה מאין כמוה. אני פונה לבעלי היס-פלנט בעיר, לצעוד גם הם בדרך השלום ולסגור את 16 בתי הקולנוע של המתחם בשבת. באם זו תהיה החלטתם, אעודד את הירושלמים, אוהבי הקולנוע, להגיע למתחם ולהנות ממנו. אין כאן ניצחונות פוליטיים. יש כאן הישג לאחדות הירושלמית המיוחדת. אהבת השבת ניצחה. כמי שהחל במבצע חוזרים ונשארים בירושלים, אני שמח להמשיך ולייחד את העיר שלנו על פני כל מקום אחר במדינת ישראל ולפעול למען החזרת העוזבים את העיר".