סיירת דרום: מחבקים את התושבים

כפר הנוער הדתי הודיות ליד טבריה פתח את שעריו לאירוח התושבים המופגזים הOU קיים הפנינג וקרן קהילות מקדמים רכישה מחנויות בדרום הארץ. ארגונים ויחידים מחבקים את תושבי הדרום

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/07/14 16:50 יז בתמוז התשעד

סיירת דרום: מחבקים את התושבים
הודיות, צילום: הודיות

כבר שמונה ימים שתושבי הדרום מופגזים כמעט 24 שעות ביממה. לצד הדיבורים על הפסקת אש מדומה והמשך הלחימה בפועל, יחידים ומוסדות מפגינים אחדות נדירה ומחבקים את תושבי הדרום. במהלך השבוע האחרון אנו עדים לכמות גדושה ומחממת לב של פעילויות והצעות אירוח שונות של גורמים ומוסדות שונים שתורמים מזמנם, כספם ומרצם על מנת להמתיק ולו במעט את תחושות החרדה והלחץ שבהם נתונות אלפי משפחות.

על רקע הלחימה פתח בימים האחרונים כפר הנוער הדתי הודיות שליד טבריה את שעריו לאירוח תושבים שמתגוררים באזורי הסיכון הבולטים בדרום הארץ. הכפר קלט בשבוע האחרון מאות אורחים בהם מושבניקים מאזור עוטף עזה, משפחות מהמרכז ועשרות חברים בתנועות נוער. כפר הנוער מעמיד לטובת המשפחות ארוחות בחדר האוכל, יחידות דיור מושקעות, פינת חי לילדים, בריכת שחייה חצי אולימפית, חדר מוזיקה, חדר כושר, מתחמים עם מסכי טלוויזיה לצפייה משותפת.

(צילום:הודיות)

מנכ"ל הכפר, אלי שטיין: "בשל המצב הביטחוני הכפר לא יצא לחופשת הקיץ המסורתית במתכונת הרגילה, כאשר חלק ניכר מהצוות לצד עשרות תלמידים נשארו על מנת לארח תושבים מבחוץ. אני שמח שהתלמידים נרתמים באופן משמעותי למהלך ונותנים לאורחים הרגשה ביתית. היופי בכל העניין הוא שהתלמידים שלנו שותפים מלאים באירוח, מפעילים את חדר האוכל ומספקים לעשרות משפחות ארוחות חמות ומענה לכל בקשה שעולה. זהו החינוך שאנחנו שואפים אליו; לתת לאחר ולהתנדב לטובת הכלל".

דוגמה נוספת היא פעילותו הברוכה של מחנה דרור של ארגון OU הכולל בתוכו כשלושים בני נוער מחו"ל ונמצא כעת ברמת הגולן. המחנה ממשיך את פעילותו כרגיל והחניכים משדרים הביתה מסר של רגיעה וביטחון בצדקת הדרך ובחוסן הישראלי, כאשר בארגון גם מבקשים מהחניכים להמשיך את פעולות ההסברה בשובם לארה"ב, אוסטריה ושוויץ. במקביל סניפי "מקום בלב" ו "דאורייתא" של הארגון לוקחים אחריות בערי הפיתוח השונות בהן הם פועלים כאשר חניכי ומדריכי מקום בלב בשדרות מגיעים לבתי קשישים ודואגים להם לחברה ולמצרכים. באופקים יזם סניף "דאורייתא פעילות משותפת עם ארגון "בנתיבי אודי", וביחד קיימו הפנינג במקלט השכונתי שכלל ליצנים, תחנת יצירה, תחנת שוקולד, תחנת כדורגל וקריוקי.

(צילום: יחצ)

בנוסף מי שפתחו את בתיהם וליבם לטובת תושבי הדרום הם הסטודנטים מבר אילן, כאשר עם תחילת ההתחממות בגזרה הדרומית יזמה "הגילדה"- אגודת הסטודנטים שבאוניברסיטה, סיוע לתושבי הדרום. באמצעות קבוצת הפייסבוק שנפתחה- "בר אילן עם תושבי הדרום", התארחו עשרות מתושבי הדרום בבתיהם של סטודנטים מאזור המרכז. בנוסף, בשיתוף עם הנהלת האוניברסיטה, הוכשרו מבני מעונות הקמפוס לקליטתם של סטודנטים ומשפחות תושבי הדרום, כאשר בעלי העסקים בקמפוס נרתמו ליוזמה ותרמו למשפחות ארוחות, כך שהם נהנו מאירוח בפנסיון מלא.

יו"ר האגודה, מתן בר נוי: "אני מייחל לשקט אזורי, אך כל עוד מרחפת סכנה מעל תושבי ישראל אני רואה בנו, ציבור הסטודנטים, חלוצים למען אחינו. נמצא את הדרכים, המשאבים והכוחות לתת מעצמנו למען האחר בתקופה קשה זו".

(צילום: יחצ)

כמו כן, בצל המבצע ובזמן שהחלו אמש הדיבורים על הפסקת האש, נפגשו אתמול אנשי הנהלת האגודה להתנדבות לסעודת איפטאר, סעודת צאת צום הרמדאן שנערכה במסעדת "אחלה" בכפר סבא. הסעודה כללה נציגים מהמגזר הערבי, היהודי והדתי. בסעודה נכחו אמיר אבו עיסא, נציג רשות השירות הלאומי האזרחי והממונה מגזר בני מיעוטים ברשות השירות הלאומי אזרחי, וכן עבאדה דלאל, מנהלת מחוז צפון במערך הערבי. אגב, הסעודה תוכננה עוד לפני סבב הלחימה הנוכחי ובהנהלת האגודה שקלו האם לקיימה לאור מבצע "צוק איתן". לאחר התלבטויות והתייעצויות הוחלט כי הסעודה תתקיים כמתוכנן על מנת להוקיר את עבודתו של המערך הערבי בסיום השנה ולחזק את השאיפה לחברה אזרחית שוויונית, חזקה ותורמת. "דווקא כעת חשוב לחבר את החברה האזרחית בישראל, ולהדגיש את מרקם החיים שאנחנו שואפים ליצור פה את רוח ההתנדבות ואת המאמץ האדיר שמושקע בשילוב המגזר הערבי בחברה, בכלכלה ובתעסוקה", אמר מנכ"ל האגודה להתנדבות ירון לוץ. זו השנה הרביעית ברציפות שבה סעדו יחדיו הנהלת האגודה והמערך הערבי את סעודת האיפטאר. הסעודה כללה את מיטב המאכלים המסורתיים, דברי הוקרה וברכה למתנדבים ולצוות המערך הערבי וסרטון סיכום שנה.

(צילום: יחצ)

לסיום, המוקד המשותף של קרן קהילות בדרום מעודד קהילות וארגונים מכל הארץ לעשות קניות לשבת ובכלל בעסקים קטנים בדרום. זה הזמן הנכון לסייע בצורה הכי אמיתית של חיזוק העסקים הקטנים הנשענים על משפחות תושבי הדרום ובכך לחזק את החוסן הלאומי של העורף ולאפשר לחיילנו לעשות את עבודתם באופן יסודי. המיזם מתקיים בשיתוף קרן קהילות עיריית קרית מלאכי, האגודה להתנדבות והמטה לחוסן לאומי בירושלים, כאשר כבר לקראת סוף השבוע, פנו קהילות וגרעינים מהמרכז והצפון למאפיות מהדרום והזמינו חלות ועוגות לשבת וביום שישי רכשו הפעילים עבור עשרות משפחות מאזור המרכז והצפון מאפים ומוצרי צריכה בעשרות אלפי שקלים במטרה לחזק עסקים קטנים בדרום ומתחילת השבוע התגייסו לנושא "קבוצות רכישה" נוספות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן