סיון רהב מאיר מוותרת על הגשת חידון התנ"ך

לאחר שזכתה במכרז של משרד החינוך, להגיש את חידון התנ"ך, בוחרת רהב מאיר לוותר על התפקיד "נראה לי שחבל לוותר על מגיש כל כך מוצלח, ותיק ומזוהה"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 14/03/16 11:44 ד באדר ב'

סיון רהב מאיר מוותרת על הגשת חידון התנ"ך
צילום מסך, צילום: צילום מסך

בשבוע שעבר חלה סערה, כאשר נודע שהמגיש המזוהה עם חידון התנ"ך, אבשלום קור, יפוטר ובמקומו יוחלף במגישה חדשה - העיתונאית סיון רהב מאיר. ביקורת רבה הייתה בעיקר סביב הדרך בה בחרו במשרד החינוך, לפטר את המנחה הותיק.

הבוקר (ב') שלחה רהב מאיר מכתב למשרד החינוך, בו היא מבקשת לוותר על התפקיד, כיוון שלדעתה נעשה עוול למנחה הקודם, אשר בחרו לפטר אותו באמצעות הודעת טקסט. "אני מודה לכם על הבחירה בי להנחיית החידון ביום העצמאות הקרוב, אבל במחשבה שנייה, נראה שלא אוכל להיענות לה באופן הזה".

רהב הדגישה כי הדרך בה הופסקה עבודתו של קור, הפריעה לה: "כנראה לא חשבתי על כך מספיק מראש, אבל גם הדרך וגם המסר מטרידים אותי כבר כמה ימים: הדרך בה הופסקה עבודתו של ד"ר אבשלום קור כמנחה החידון (לא ידעתי שהוא מעוניין להמשיך, ובטח לא ידעתי שיודיעו לו על הפסקת עבודתו במסרון, אחרי 28 שנים) וגם עצם המסר בהחלפתו של מגיש שהפך למותג של ממש".

רהב אמרה כי הויתור על אבשלום קור, שהפך למותג ולסמל, נראה לה כפורמט לתכנית ריאליטי ולא כאירוע חינוכי, שאמור להיות סביב התנ"ך: "לפעמים חלומות מתגשמים, אבל לא ככה. כמובן שאפשר וצריך לרענן ולבצע חילופים ושינויים, וזהות המנחה - בניגוד לתורה - אינה תורה מסיני. ובכל זאת, נראה לי שחבל לוותר על מגיש כל כך מוצלח, ותיק ומזוהה, שהפך כאמור לסמל, כנראה בגלל איזה רצון "להצעיר". הרי לא מדובר כאן בתכנית ריאליטי, זה אירוע חינוכי סביב התנ"ך
אני מניחה שהדברים נעשו בשגגה ולא בזדון. מבחינתי, אתם יכולים כמובן לבחור כעת בכל אחד מהמנחים האחרים שניגשו למכרז. אישית, אשמח להמשיך לצפות בחידון בהגשת אבשלום, ואשמח עוד יותר לאפשרות אחרת שעליה חשבתי: הגשה זוגית של שנינו, שבה כל אחד יתרום את חלקו. אם אבשלום יסכים, זה נראה לי פורמט מנצח (תשאלו אותו איך אומרים פורמט בעברית)".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן