סטודנטים פתחו עצומה נגד ההופעה של אייל גולן

סטודנטים מהמכללה למנהל מצטרפים למחאה ומחתימים עצומה יחד עם סטודנטים מבר אילן נגד הופעתו של גולן ביום הסטודנט המשותף: "חובה מוסרית להוקיע ולמחות נגד הופעתו"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 03/05/16 23:34 כה בניסן התשעו

סטודנטים פתחו עצומה נגד ההופעה של אייל גולן
hadadeliran, צילום: hadadeliran

צעד ראשון בדרך לביטול הופעתו של אייל גולן ביום הסטודנט המשותף של מספר מוסדות אקדמיים מהמרכז: סטודנטים הקימו עצומה ברשת: "בטלו את הופעתו של אייל גולן ביום הסטודנט!".

אוניברסיטת בר אילן אינה יורדת מהכותרות, בתחילת השבוע עוררה סערה שירת הנשים בטקסים הרשמיים של המוסד, פורסם כי אייל גולן יופיע ביום הסטודנט שממומן מכספי אגודת הסטודנטים של בר אילן.

סטודנטים רבים מחו נגד הזמנת הופעתו של הזמר. גולן כזכור, היה מעורב בפרשיית ניצול מיני של קטינות, ולמרות שלא הוגש נגדו כתב אישום ברמה הפלילית, הפרשה עוררה זעם בקרב הסטודנטים. סטודנטית דתייה שלומדת בבר אילן, כתבה בפייסבוק פוסט מחאה נגד ההופעה, וביקשה מסטודנטים שלא להגיע לאירוע.

הסטודנטית בבר אילן, שרית, פרסמה כי האגודה צריכה להחזיר את הכסף שהסטודנטים שילמו: "אני רוצה להבין מי אחראי לזה שכסף שלי ילך לכיסו של אייל גולן ביום סטודנט שלא אשתתף בו. בכל מקרה לא הייתי משתתפת, כי לא טרחו להתאים את האירוע לדתיים טיפה יותר דוסים (אחמ מסיבת פורים). אבל זה דבר אחד לשלם כדי שחברים אחרים יכייפו בדרך שמתאימה להם, ודבר אחר לממן אדם ש*אין וויכוח* על כך שקיים יחסים עם עשרות בנות צעירות תוך ניצול המעמד, הכסף והפרסום שלו" כך כתבה בפייסבוק.

כעת נראה כי קבוצת סטודנטים מאונ' בר אילן ומהמכללה למנהל, שמשתתפת ביום הסטודנט המשותף גם כן, לוקחים את המחאה צעד אחד קדימה ומפרסמים היום (ד') עצומה ברשת, במטרה לבטל את השתתפותו של הזמר.

בעמוד העצומה כתבו הסטודנטים כי זוהי חובה מוסרית למחות: "למרות שלא הוגש נגדו כתב אישום ברמה הפלילית אנו חשות וחשים פגיעה ברגשותינו וערכינו כחברה מתוקנת, ולכן גם חובה מוסרית להוקיע ולמחות נגד הופעתו, זו הממומנת מכספי דמי הרווחה של הסטודנטים/ות".

עוד נכתב בעצומה כי הופעתו של אייל גולן ביום הסטודנט, מעניקה לגיטימציה למעשים לא מוסריים:" בחירתן של האגודות בהופעתו של גולן מביעה תמיכה בזמר ונותנת לגיטימציה למעשיו ולאופן התנהגותו. יתר על כן, מצביעה על קלקול מוסרי חברתי שאנו סבורות וסבורים כי באחריותנו כסטודנטים וסטודנטיות לפעול לתיקונו".