סופית - צה"ל סוגר את הפנימייה הצבאית באור עציון

כפי שפורסם לראשונה בכיפה, צה"ל יאשר את סגירתן של הפנימיות הצבאיות אור עציון והריאלי החל מהשנה הבאה.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 08/12/15 09:48 כו בכסלו התשעו

סופית - צה"ל סוגר את הפנימייה הצבאית באור עציון
דובר צהל, צילום: דובר צהל

כפי שפורסם לראשונה באתר 'כיפה', שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אישר אמש (ב') את הצעת צה"ל לסגור את הפנימיות הצבאיות. הסגירה, שתסמן סוף תקופה של 62 שנים, תיכנס לתוקף בשנה הבאה. השוחרים האחרונים בפנימיות יסיימו את לימודיהם בשנת 2018. בצה"ל הסבירו את המהלך כחלק מתוכנית הקיצוצים "גדעון", שמוביל הרמטכ"ל גדי איזנקוט, אבל ציינו כי הרקע לסגירה אינו תקציבי בלבד, אלא כי הפנימיות כיום אינן ממלאות עוד את ייעודן.

הפנימייה הצבאית בחיפה הוקמה ב־1953 וצמחו בה בכירים רבים בצבא, ובהם הרמטכ"ל אמנון ליפקין־שחק ז"ל והאלוף אייל זמיר. הפנימייה באור עציון נוסדה ב־1980 כחלק מהישיבה התיכונית אור עציון. בין בוגריה של הפנימיה היוקרתית באור עציון נמנים בין השאר מח"ט גבעתי לשעבר, אל"מ עופר וינטר, עוזר הרמטכ"ל לשעבר, אל"מ הוד בצר ועוד.

עשרות מבוגרי הפנימיות נהרגו במלחמות ישראל. על פי הדיווחים, לצבא תהיה כוונה לשלב נערים בעשרות המכינות הקדם־צבאיות, הנותנות אותו מענה במקום פנימיות צבאיות. ברשתות החברתיות נפתחו מספר קבוצות מחאה של בוגרי הפנימיות, המתנגדים לסגירתן.

השר יעלון אמר אתמול כי "ההחלטה לסגור את הפנימיות הצבאיות התקבלה בלב כבד. התרומה שלהן לאורך השנים בעיצוב ובהכשרת תלמידים שהתגייסו לצה"ל ושאיישו את שורות הפיקוד, כולל הבכיר ביותר, היתה כבירה. מתוכן יצאו רמטכ"לים, אלופים וקצינים בכירים ששירתו באוויר, בים וביבשה, לצד מפקדים ולוחמים שהיו חלק מהמאמץ לבצר את ביטחונה של מדינת ישראל. במסגרת העבודה על התוכנית הרב־שנתית 'גדעון', התברר לנו כי הצורך הייחודי הזה פחת בשנים האחרונות באופן משמעותי". יעלון הוסיף כי "גיל 14-15 זה גיל צעיר מדי בשביל צבא".

"קיבלנו בצער ובהפתעה את ההחלטה" אמר הרב חיים דרוקמן, שקיבל את ההודעה על סגירת הפנמ"צ בחודש שעבר, אז קיווה דרוקמן כי יוחלט על המשך פעילותן של הפנימיות אך ההחלטה כעת הינה סופית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן