סופית: נתנאל עראמי נרצח על רקע לאומני

לאחר התעמרות במשפחה, וטענות כי מדובר בתאונת עבודה, התיר בית משפט השלום בפתח תקווה לפרסם כי כוחות הביטחון קבעו שנתנאל עראמי נרצח על רקע לאומני. מרים עראמי: "לא ננוח ולא נשקוט עד שימצאו הרוצחים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/11/14 10:15 ד בכסלו התשעה

סופית: נתנאל עראמי נרצח על רקע לאומני
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט השלום בפתח תקווה התיר לפרסום הבוקר (ד') כי כוחות הביטחון קבעו שנתנאל עראמי נרצח על רקע לאומני. כוחות הביטחון דיווחו למשפחת עראמי כי בנם אכן נרצח בפיגוע ושלא מדובר בתאונת עבודה כפי שנטען בתחילה.

בנוסף הותר לפרסום כי במהלך חקירת הרצח נעצרו על ידי השב"כ שלושה חשודים ברצח של נתנאל עראמי ממניעים לאומניים. השלושה שוחררו לאחר החקירות, מכיוון שלא נמצאה הצדקה משפטית להמשך מעצרם. "בתיק החקירה נעצרו ונחקרו על ידי שירות הבטחון הכללי ומשטרת ישראל שלושה חשודים בחשד שהיו מעורבים בגרימת מותו ממניע לאומני. השלושה שוחררו לאחר חקירה ארוכה, וזאת לאחר בחינת התיק בפרקליטות, ומאחר שלא נמצאה הצדקה משפטית להמשך מעצרם. החקירה נמשכת", נמסר. בנוסף הותר לפרסום כי בני המשפחה קיבלו מהמשטרה מסמך המאשר את היותם 'נפגעי פעולות איבה".

לפני כחודשיים וחצי צנח אל מותו נתנאל רואי עראמי הי"ד, בעת שעבד בבניין בפתח תקווה בעבודות סנפלינג. בני משפחתו טענו מיד כי מדובר ברצח על רקע לאומני וסברו כי נתנאל נפגע בידי פועל ערבי שחתך את הכבל, אולם צו איסור פרסום גורף הוטל על הפרשה.

היום, אישר בית המשפט לפרסם בעקבות דרישת המשפחה כי המוות של נתנאל עראמי הינו על רקע לאומני ולא בתאונה. אתמול התייצבו בני משפחת עראמי בבית משפט השלום בפתח תקווה, כאשר הם מלווים בעו"ד חור אוריאל ניזרי מארגון חוננו, המלווה את המשפחה כנפגעי עבירה. בני המשפחה כינסו מסיבת עיתונאים אליה הגיעו לבושים בחולצות עם תמונתו של נתנאל הי"ד, והכיתוב "הדם של נתנאל הוא הדם של כולנו", והגישו לבית המשפט בקשה להסרת צו איסור הפרסום על פרטי החקירה.

"אנחנו פונים לבית המשפט לאחר שלפני כחודש פנינו בבקשה לבית המשפט לקבל מידע על פרטי החקירה והשתלשלות האירועים במקרה הרצח", אמר עו"ד ניזרי מארגון חוננו אתמול. "בית המשפט חייב את המשטרה לעדכן את המשפחה על פי החוק והמשטרה באמת ביצעה את העדכון, ולכן אנחנו נמצאים פה היום. יש מידע שחשוב שהציבור כולו ידע. את המידע הזה אנחנו לא יכולים למסור אבל הגענו לבית המשפט בבקשה שייתן לציבור את הזכות לדעת את הפרטים של האירוע והנסיבות של האירוע".

האם מרים עראמי אמרה כי "יש לנו תחושה שמטפלים בנו כאזרחים סוג ב' בגלל שאנחנו יהודים. אנחנו מקווים שבעקבות הבקשה שלנו לבית המשפט יהיה ניתן לחשוף את המידע שאנחנו יודעים, ושחשוב שגם הציבור ידע".

האב עוזיאל מירר בבכי ואמר: "ככל שהזמן נמשך הכאב הולך וגדל. הדברים העלומים וצו איסור הפרסום יוצרים מחול שדים. אנחנו מבקשים מבורא עולם שיעזור למשטרה להגיע לחקר האמת".

בעקבות הודעת בית המשפט אמרה אימו של נתנאל, מרים עראמי: "חשוב לנו שיפרסמו את הדברים שכולם ידעו את האמת וידעו שנתנאל יצא לעבודה ולא חזר, אלא נרצח על היותו יהודי. כל סתימת הפיות וניסיונות הטיוח לא יצליחו. אנחנו בעז"ה נתנו הבטחה לנתנאל לפני שבועיים כשהיינו אצלו בבית העלמין ביום ההולדת שלו, שאנחנו לא ננוח ולא נשקוט עד שימצאו הרוצחים. אנחנו כועסים על זה שאף גורם ממשלתי כמו נשיא המדינה וראש הממשלה לא הגיעו לנחם אותנו ואפילו לא ניחמו אותנו בטלפון. את אבו חדיר כולם ניחמו, כנראה בשבילם הוא יותר חשוב מהדם של הבן שלי".