סגן נשיא ארה"ב: "יהיו פשרות אך לא נתפשר על בטחון ישראל"

מייק פנס הצהיר בועידת איפא"ק כי ארצו מחוייבת לישראל וכי הם נחושים להביא לפתרון הסכסוך במזה"ת. על הפיגוע בלונדון אמר כי "הטרור האסלאמי הרים את ראשו המכוער"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/03/17 10:26 כט באדר התשעז

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, אמר הלילה (ב') בועידת שדולת איפא"ק, כי מדינתו מחוייבת לבטחונה של ישראל. עם זאת הוא הוסיף, כי הנשיא טראמפ נחוש לחתור להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים, הסכם שככל הנראה יחייב פשרות מצד שני הצדדים.

"כאדם נוצרי", הוא אמר, "אני מכיר בחשיבותה של ישראל". לדבריו, "הנשיא טראמפ ואני עומדים לצד ישראל כי מטרתה היא המטרה שלנו, הערכים שלה היא הערכים שלנו, והמאבקים שלה הם המאבקים שלנו".סגן הנשיא ציין את דבריו של טראמפ נגד גילויי האנטישמיות בארה"ב והוסיף כי "בבוקר שאחרי הבחירות הייתי בחדר כאשר נתניהו התקשר לברכו. שמעתי איך הוא מביע את תמיכתו הבלתי מסויגת בישראל, תמיכה עליה חזר כאשר קיבל את ראש הממשלה בביקור בחודש שעבר בבית הלבן".

בנוגע לסכסוך במזרח התיכון, אמר פנס כי הנשיא טראמפ מעוניין לחגש את המשא ומתן המדיני. "ג'ייסון (גרינבלט, שליחו של טראמפ במזה"ת. מ"ו) פגש נציגים בכירים מישראל כדי להמשיך את הדיונים". לדבריו, "יצטרכו להיות פשרות אבל אני יכול להבטיח לכולכם שטרמאפ לעולם לא יתפשר על ביטחונה של ישראל. יחד נעמוד מול האיומים שמאיימים על אנשינו".

פנס ציין ביחס לישראל את שורת המינויים של ממשל טראמפ ביניהם את בחירתו בניקי היילי כשגרירה באו"ם, שלדבריו, "נלחמת בפעולות החד צדדיות של האו"ם אשר מופנות נגד ישראל". הוא הזכיר גם את דיוויד פרידמן, המיועד לשמש כשגריר בישראל. בנושא השגרירות האמריקנית בישראל, הסתפק פנס בכך ש-"נשיא ארצות הברית שוקל בכובד ראש להעביר את השגרירות".

בהמשך הוא התייחס לפיגוע שאירע בשבוע שעבר בלונדון ואמר כי "הטרור האסלאמי הרים את ראשו המכוער בלונדון בשבוע שעבר". בנוגע לאירן הוא אמר כי "האייטוללות בטהראן קוראים להשמדת ישראל ולצערי בשל הסכם הגרעין שנחתם עם איראן יש בידיהם את המשאבים לעשות זאת", אמר. "תחת הנשיא טראמפ, ארצות הברית לא תרשה לאיראן לפתח נשק גרעיני - זו הבטחתנו לכם, לישראל ולעולם".