סגן השר בן דהן: "הרב קרים יגיע לבירור אצל הרמטכ"ל"

הסערה בעניינו של הרב אייל קרים ותשובות שנתן לפני שנים באתר 'כיפה' ממשיכות להסעיר את התקשורת והפוליטיקאים בעקבות תשובות נוספות שפורסמו

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/16 11:36 ז בתמוז התשעו

סגן השר בן דהן: "הרב קרים יגיע לבירור אצל הרמטכ"ל"
הרבנות הצבאית, צילום: הרבנות הצבאית

למרות ההבהרות ולמרות ההסברים הרב אייל קרים נאלץ להמדיך ולהסביר את תשובותיו ההלכתיות. סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן במליאת הכנסת: "הרב קרים ככל הנראה יוזמן לשיחה אצל הרמטכ"ל בעקבות הפרסומים".

ביממה האחרונה עמלו עיתונאי ישראל למצוא ציטוטים נוספים, מתוך ניסיון להביך ולהשחיר את דמותו של הרב אייל קרים שהוכרז כמי שיועלה לדרגת תא"ל וימונה לרב הצבאי הראשי של צה"ל לאחר אישור שר הביטחון.

בין ה'גילויים' של העיתונאים צפו ציטוטים של תשובות לפיהן יש להרוג מחבלים פצועים, שזה לגיטימי לעודד 'עבודה עברית' ליהודיםם בלבד ושחייל שמקבל פקודה בלתי חוקית הסותרת את פקודות הצבא (גם בנושאי דת) עליו לסרב פקודה.

הרב קרים זכה לתגובות קשות מצד פוליטיקאים ואנשי ציבור ומצד שני גם לתמיכה רחבה מצד קשת רחבה מאוד בעולם הדתי והרבני.

ח"כ אלעזר שטרן אמר כי: "אני מברך את הרמטכ"ל על ההחלטה למנות את הרב אייל קרים לרב הראשי לצה"ל. ההתבטאויות שמיוחסות לרב קרים, על אף שנאמרו בהקשר פלפול תורני ללא שום כוונה לפעול על פיהם, מוטב שלא היו נאמרות. יחד עם זאת הרב אייל קרים הוא אחת הדמויות המשלבות באופן מופתי ספרא וסיפא. אם אכן היה חושב שבמלחמה מותר לחיילי צה"ל לפגוע בנשים היו לו עשרות הזדמנויות לומר זאת בעבר הן כמפקד סיירת הצנחנים ובשנים האחרונות בהיותו סגן מפקד הרב הראשי לצה"ל עת פגש אלפי חיילים ומפקדים טרם יציאתם לקרב וברור שמעולם לא התיר להם זאת".

בניגוד לשטרן, חברו לסיעה עופר שלח הגיב גם הוא וקרא לצבא לבטל את המינוי ולמצוא רבצ"ר אחר: "אני מכיר את אייל קרים עוד לפני שהיה לרב, למעשה עוד קודם שהיה לו זקן. היינו קצינים באותה תקופה בחטיבת הצנחנים, ואייל היה קצין מצויין. ואולם את מינויו של הקצין המצויין אייל קרים לרב הצבאי הראשי צריך לבטל, ומייד. שלח הסביר כי "לא דעותיו החשוכות בעניין הומוסקסואליות הן הבעיה, וגם לא הערותיו השוביניסטיות על אופיה של האישה. הרב הצבאי הראשי אינו "המורה הרוחני" של הצבא. הרמטכ"ל הנוכחי כבר הוכיח, שמבחינתו הרבנות הצבאית הראשית אינה מחנכת ומעצבת השקפת עולם, אלא נותנת שירותי דת".