סגן השר בן דהן הורה: להמשיך שירותי הדת גם בשעת חירום

סגן השר לשירותי דת הורה להמשיך לקיים את שירותי הדת למרות המצב. ראשי המועצות מספרים על לוויות תחת אש ובלניות שמגיעות למרות האזעקות. "חוד החנית של קידוש השם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/07/14 12:33 כב בתמוז התשעד

סגן השר בן דהן הורה: להמשיך שירותי הדת גם בשעת חירום
דוברות בן דהן, צילום: דוברות בן דהן

על רקע הפעולות הקרקעיות והלחימה ברצועת עזה, התקיים הבוקר כנס ראשון מסוגו במשרד לשירותי דת - כנס קבלת פנים והכשרה של ראשי המועצות הדתיות שמונו על ידי סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן, ושנכנסו לתפקידם בחודשים האחרונים.

"אתם חוד החנית של המהפכה בשירותי דת שמביאה לאזרחי ישראל בשורה של שירות מאיר פנים וידידותי, יעילות וקידוש השם", אמר סגן השר בכנס. "אני לא יכול להתעלם מהמציאות המתוחה שאנו נמצאים בה. למרות שאנו תחת ירי הטילים שירותי הדת ממשיכים וכולנו נותנים לאזרחים תחושה של שגרת חיים. אני מאחל לפצועים רפואה שלמה ולמשפחות שאיבדו את יקיריהן את תנחומיי. אגיע השבוע לדרום כדי לבחון את המצב שוב. אנחנו עומדים מול אויב אכזר, ארגון טרור שלא בוחל באמצעים".

הדברים נאמרים על רקע כמות הפצועים הרבה והריגתם של ארבעה חיילי צה"ל אתמול ברצועת עזה, במהלך הלחימה. המועצות הדתיות ברחבי הארץ אחראים בין היתר על הבאתם לקבורה של החיילים, וכן עוסקים לעיתים בזיהויים ובהודעה למשפחות.

"ניתנה לנו הזכות להיות משרתי ציבור של העם כולו כלל המגזרים בכל הארץ. מה שמוטל עלינו הוא להפוך את שירותי הדת למקדשי שם שמיים, ידידותיים ומאירי פנים, אתם חוד החנית של המהלך הזה", אמר סגן השר. בדבריו אמר גם כי שירותי הדת הם לא דברים שניתן לדחות ועל כן יש לקיים את שירותי הדת גם בזמן חירום. בסוף השבוע שלח סגן השר איגרת לכלל ראשי המועצות הדתיות בארץ בה הוא מחזק את ידיהם ומנחה אותם כיצד לפעול בשעת חירום.

אלחנן גלט מנכ"ל המשרד לשרותי דת הוסיף: "מדובר במפגש ראשוני של ראשי המועצות הדתיות החדשים עם בכירי המשרד לשם היכרות מעמיקה עם האגפים השונים ואופן התנהלותם כראשי מועצות מולנו. חשתי רצון רב מצידם של ראשי המועצות ללמוד, להכיר ובהמשך לפעול. זהו מפגש חשוב עבורם וזאת, בכדי להיות חלק בלתי נפרד ממערך שיפור שירותי הדת בישראל".

"אומר את האמת. המצב לא קל", מספר שלמה תנעמי, יו"ר המועצה הדתית בגדרה ויו"ר ועד חבר המועצות הדתיות ל'כיפה'. "רוב העבודה שלנו היא בחוץ והשבוע היינו בלוויה בלילה והיה יירוט של טיל. חתיכה אחת נפלה מאה מטר לפני בית העלמין וחתיכה נוספת מאה מטר אחרי בית העלמין. אני מתקשר כל יום לבלניות ואומר להן תודה על כך שהן מגיעות. מודה כל הזמן לעובדי בתי העלמין על שהם באים למרות הסיכון. אנחנו נמשיך להגיע. אין לנו עיצומים ולא נעצור. מסירות נפש של העובדים".

"המוות לא מחכה לאף אחד", מספר שימי בונפיל, ראש המועצה הדתית ביהוד. "אנחנו מקיימים את הלוויות ולצערנו אנחנו צריכים להנחות את עובדי בית הקברות והמשפחות לברוח בזמן אזעקה. עובדי בתי העלמין מונחים לקחת את הגופה כמה שיותר קרוב לאזור הטהרה כדי שהיא לא תיפגע", הוא אומר. לדברי אנשי המשרד לשירותי דת לוויתו של דרור חנין, שהתקיימה בנוכחות קהל גדול, נערכה תחת חשש כבד מאזעקה, אך לבסוף עברה בשלום.