נתניהו: שביתת הרעב של האסירים הסתיימה בעקבות פעילות נחושה שלנו

ראש הממשלה התייחס לדברים באירוע פתיחת השדולה לקבוצות ולקהילות המשימתיות שנערך בכנסת. "אנו עובדים למציאת כלים נוספים שימנעו שביתות רעב של האסירים בעתיד"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/06/14 19:28 כז בסיון התשעד

נתניהו: שביתת הרעב של האסירים הסתיימה בעקבות פעילות נחושה שלנו
דוברות מוטי יוגב, צילום: דוברות מוטי יוגב

פרסום ראשון

"אנו עובדים למציאת כלים נוספים שימנעו שביתות רעב של האסירים בעתיד כחלק ממאמצים משותפים שלנו, מול חזית הטרור, החמאס והאיסלאם הקיצוני", כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע פתיחת השדולה לקבוצות ולקהילות המשימתיות שנערכה היום (ד') בכנסת, בהתייחסו לסיום שביתת האסירים המנהליים הבוקר (ד'). "אנו יודעים איך להגן על עצמנו ואיך להיאבק בתופעה הזו. שביתת הרעב של האסירים הסתיימה בעקבות פעילות נחושה שלנו. שוחחתי לפני דקות אחדות עם השר לביטחון פנים ועם נציב שב"ס והערכתי אותם על הפעולה החשובה הזו".

ראש הממשלה התייחס לנושא הפריפריה בישראל ואמר "אנו במדינת ישראל עושים עבודה ענקית כדי לבטל את הפריפריה הגיאוגרפית. זה פשוט אבסורד שבמדינה כל כך קטנה תהיה כזו פריפריה. יש פה גרעינים שנובטים, אם אתה משקה את הגרעין הוא נובט".

עוד התייחס לנושא החטופים ואמר "באתי לכאן משיחה עם סבתא של אייל, אמרתי לה שבצד התפילות אנחנו ממשיכים בכל הפעילות להחזיר את הבנים הביתה, הם הבנים שלנו, הבנים של כולם. עם ישראל מתאחד בעת צרה והוא פועל בצורה מאד נחושה ונמשיך לפעול. בסיום דבריו, הזמין את ראשי השדולה לפגישה עם מנכ"ל משרדו. בראש השדולה עומדים חברי הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) ויפעת קריב (יש עתיד), והיוזמה לפתיחתה נעשתה בשיתוף קרן שח"ף ומועצת הקהילות.

"בשלושים השנים האחרונות מתרחשת בפריפריה החברתית מהפכה", אמר יו"ר השדולה ח"כ מוטי יוגב. "במפגש הזה באנו להוקיר את פועלכם למען החברה בישראל, לומר לכם תודה ולראות מה עוד ביכולתנו לסייע ולהיות שותפים בהשפעתכם במקום מגוריכם. דווקא שם, בשכונה, בפריפריה, בחרתם לגור ולהיות מעורבים במשימות העם, החברה, החינוך והרווחה מתוך אכפתיות ואחריות לחברה הישראלית. כנסת ישראל, ממשלת ישראל ועם ישראל אתכם".

אורי אריאל, שר הבינוי והשיכון והאחראי על מנהלת הגרעינים התורניים והחברתיים: "הממשלה הבינה שיש פה שינוי מדיניות. היא הבינה שהיא צריכה להיות ראש וראשון לפעילות החשובה הזאת ולהביא תקציבים ונתנה 70 מיליון שקלים לטובת עשייה ציבורית וחינוכית כדי שלא ירוצו הגרעינים ובמקום לפעול יחפשו איך לגמור את החודש. לקראת תקציב 2015 צריך לפעול כדי להכפיל את התקציב בהבנת גודל המפעל החברתי, זה צודק וזה ראוי וזה סכום שניתן לעמוד בו תקציבית. כמו שנוכל להגדיל את התקציב ניתן יהיה להכפיל את מספר הגרעינים". בעקבות דברי השר נקבעה פגישה עם ראשי השדולה לצורך הגדלת התקציב.

הרב ד"ר דני טרופר, יו"ר קרן קהילות: "לתוך המפה הישראלית פורצת תנועת התיישבות חדשה - התיישבות חברתית. מכל הפלגים, דתיים וחילוניים, צעירים וצעירות, יוצאים מן המרכז לפריפריה במטרה להוביל שינוי חברתי וחינוכי משמעותי. העבודה המשותפת של קבוצות מגוונות אלה צריכה להיות דגם לחברה הישראלית כולה".

"המטרה הראשונה היא להגדיל באופן משמעותי את הקהילות", אמר שר החינוך שי פירון. "אנחנו נמצאים בקשר הדוק עם קרן שח"ף כדי שהתופעה הזו תגדל באופן דרמטי ומשמעותי. אנחנו מדברים היום על רצף חינוכי - מחנך של בוקר ומחנך של אחרי הצהריים. המדריך של תנועות הנוער בקשר עם המחנך בכיתה, הם מסייעים אחד לשני למען התלמידים. צריך להשתמש במודל הזה ולייצר זהות ישראלית משותפת ועמוקה שלוקחת את זהות קהילת הצעירים ויחד עם זהות התושבים יוצרים זהות חדשה לא של תן קח אלא יש יחד, ואת זה נעשה יחד".

מטרת השדולה החדשה, להעצים ולסייע לקהילות המשימתיות בישראל. קהילות אלו, מורכבות מקבוצות של צעירים בגילאי 21 ומעלה שיצאו מאזור הנוחות שלהם ובחרו להעתיק את חייהם לאזורי הפריפריה, על מנת להיות שותפים בקידום היישובים בחינוך, בערכים, בכלכלה ובתרבות. מטרתם של צעירים אלו, להוביל שינוי בחברה הישראלית ולצמצם את הפערים בין תושבי המרכז לתושבי הפריפריה, מתוך הפריפריה ודרך עשייה אמיתית.

כיום פועלות בישראל כ- 180 קהילות צעירים המשתייכים לכל רבדיה של החברה הישראלית: חילונים, דתיים, יוצאי אתיופיה, קווקזים, דרוזים, עולים, ותיקים ועוד.