נתניהו: מתייחסים בחומרה לפיגוע בפסגות

בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "כל עוד נמשכת ההסתה בתקשורת הפלסטינית, הרשות אינה יכולה להתנער מאחריות לאירועים אלה". השר אריאל: לעצור ולדון מחדש במו"מ המדיני

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 06/10/13 11:35 ב בחשון התשעד

נתניהו: מתייחסים בחומרה לפיגוע בפסגות
יחצ, צילום: יחצ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (א‘) בפתח ישיבת הממשלה לפיגוע אמש ביישוב פסגות ואמר כי "ממשלת ישראל מתייחסת בחומרה רבה להתקפה הנפשעת על ילדה בת 9 בפסגות“.

"איננו מסתפקים בזה שהמדיניות הביטחונית התקיפה שלנו הביאה לכך שהשנה היא השנה השקטה ביותר בעשור בפיגועי טרור. קודם כל אנחנו מזהים עלייה בפיגועי טרור בזמן האחרון, ואני חייב לומר שכל עוד נמשכת ההסתה בתקשורת הפלסטינית, הרשות אינה יכולה להתנער מאחריות לאירועים אלה", הוסיף נתניהו.

"לא יעזור למסיתים ולמרצחים. אנחנו פה ונישאר פה. משולחן הממשלה אני מבקש לאחל החלמה מהירה לנעם הקטנה ולחזק את משפחתה ואת כל תושבי פסגות", אמר ראש הממשלה.

שר השיכון אורי אריאל התייחס אף הוא לפיגוע בפסגות ואמר באולפן Ynet כי ”אצלי אין זעם, אבל יש ניסיון לראות באופן אמיתי את המצב ולהתייחס אליו. במצב הזה שבו ממשלת ישראל משחררת מחבלים רוצחים, ברור שכל מחבל אחר אומר לעצמו, 'אם אני אפגע אני לא אשב 30 שנה בכלא, אני אשב ארבע-חמש, שבע שנים מקסימום'. זה אלמנט שמעודד את הפיגועים“.

השר אריאל קרא לנתניהו לבחון מחדש את המו“מ המדיני: ”זה לא שלום, זה לא מו"מ. הרי אבו מאזן איננו מגנה ואיננו מחפש את המחבלים האלה מבעוד מועד. מה יוצא מזה? שרוצחים עוד ישראלים, שקורים עוד פיגועים. הדבר הזה צריך להיעצר“.

”יש לנו מה להגיד לראש הממשלה, אבל לא איימנו בעבר ואנחנו לא נאיים בהווה ובעתיד. כשנחשוב שגדשה הסאה וזה לא מאפשר את הישארותנו, לא נשב בממשלה“, הוסיף אריאל, ”אין לנו הודעות על קווים אדומים, אין בזה שום תועלת. אבל ראש הממשלה יודע בדיוק את עמדתנו“.