נתניהו: מחויבים לשמור על הסטטוס קוו

בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה בנימין נתינהו למתיחות בירושלים ואמר "קיצוניים משתמשים באלימות בניסיון להדיר יהודים מלעלות להר הבית. לא ניתן לזה לקרות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/11/14 12:05 ט בחשון התשעה

על רקע המתיחות בהר הבית ובמזרח ירושלים, פתח ראש הממשלה בנימין נתניהו את ישיבת הממשלה היום (א') בקריאה להרגיע את הרוחות ולשמירה על הסטטוס קוו בשני הצדדים. "איסלאמים קיצוניים מפיצים טענות שווא שאנחנו מתכוונים לפגוע במסגד אל-אקצה ומשתמשים באלימות בניסיון להדיר יהודים מלעלות להר הבית. לא ניתן לזה לקרות. אנחנו מחוייבים לשמור על הסטטוס קוו", אמר נתניהו.

בפתח דבריו מסר איחולי החלמה ליהודה גליק שנפצע באורח קשה בניסיון ההתנקשות בשבוע שעבר. "אני שולח מכאן איחולי החלמה מלאה ליהודה גליק שנפגע מכדורים של מרצח נתעב. דיברתי עם אשתו ועם אביו ואמרתי להם שיחד עם כל עם ישראל אני מתפלל להחלמתו של יהודה", אמר נתניהו.

נתניהו תקף את הפורעים המוסלמים."הם מפיצים טענות שווא כאילו אנחנו מתכוונים להרוס או לפגוע במסגד אל-אקצא וכאילו אנחנו מתכוונים למנוע ממוסלמים להתפלל בהר. הם משתמשים באמצעים של אלימות מילולית ואלימות פיזית בניסיון להדיר יהודים מלעלות להר הבית”, אמר ראש הממשלה. "אנחנו לא ניתן לזה לקרות ובאותה מידה לא נשנה את סידורי הפולחן ואת הנגישות שנהוגים בהר הבית זה עשרות שנים. אנחנו מחויבים לשמור על הסטטוס קוו ליהודים, למוסלמים ולנוצרים", הבהיר.

"מאז ימי אברהם אבינו, הר הבית הוא המקום המקודש ביותר לעמנו ועם זאת, הר הבית הוא גם הקילומטר הרגיש ביותר עלי אדמות. לצד העמידה האיתנה על זכויותינו, אנחנו נחושים לשמור על הסטטוס קוו לכל הדתות כדי למנוע התלקחות מהר הבית, בתוך הר הבית, סביב הר הבית. קל מאוד להצית אש דתית, הרבה יותר קשה לכבותה. המסרים האלה עברו בצורה החדה ביותר, גם לאבו מאזן ולכל הגורמים במרחב וגם בתוכנו", אמר.

"מה שנדרש כרגע זה לגלות איפוק ולפעול יחד כדי להרגיע את הרוחות. אני מבקש מכם להצטרף אלי במטרה לשמר את הסדר הקיים, שאיש לא ייפגע, בוודאי לא הזכות שלנו לעלות להר, אבל לא לשנות את הסידורים. אני מבקש גם להימנע מיוזמות פרטיות וגם מאמירות בלתי מרוסנות. ברגע זה מה שנדרש זה ריסון, איפוק ואחריות".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368