נתניהו מאשים את בנט ולפיד בעיכוב בהקמת הממשלה

ראש הממשלה קיבל ארכה נוספת להקמת ממשלתו, לאחר פגישה רשמית עם נשיא המדינה. נתניהו תקף במרומז את בנט ולפיד ואמר: "יש החרמה של ציבור בישראל - וזה לא מתאים להשקפתי"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 02/03/13 20:51 כ באדר התשעג

נתניהו מאשים את בנט ולפיד בעיכוב בהקמת הממשלה
- The Official White House, צילום: - The Official White House

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל הערב (מוצאי שבת) ארכה נוספת מנשיא המדינה להרכבת הממשלה הבאה. בפגישה בין השניים שנערכה בבית הנשיא, הסביר נתניהו כי הסיבה שהוא לא הצליח להקים ממשלה עד כה היא החרם נגד ישיבה עם המפלגות החרדיות שהטילו ”יש עתיד“ ו“הבית היהודי“.

נתניהו אמר לפרס כי ”יש החרמה של ציבור במדינת ישראל וזה לא מתאים להשקפתי. אני עושה כל שביכולתי לאחד את העם, אני חושב שאנחנו כיהודים סבלנו מחרמות, אנחנו יודעים שמחרימים את ישראל בפורומים בינלאומיים אנחנו מזדעקים ובצדק, כשמחרימים סחורות של מתיישבי יהודה ושומרון אנחנו מזדעקים ובצדק, מי שצריך להבין את זה יותר מכל זה ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון שעוברים החרמות יומיומיות“.

ראש הממשלה הסביר כי הדבר מנוגד להשקפתו ולכן, עד לשלב זה, הוא לא הסכים לתנאי שהציגו ”יש עתיד“ ו“הבית היהודי“. לדבריו, ”בהיסטוריה שלנו עברנו טרגדיות כתוצאה משנאת אחים וריב אחים וכאשר היום אנחנו מסתכלים סביבנו ורואים את האתגרים הכבירים מסביבנו, הביטחוניים, האתגר של ניהול תהליך מדיני אחראי, האתגרים הללו מחייבים איחוד כוחות ולא פילוג כוחות ולכן אני רוצה לעשות שימוש בימים הקרובים בניסיון נוסף להביא לממשלה רחבה , אני מקווה שמנהיגי המפלגות יגלו אחריות“.

יו“ר צוות המו“מ של ”הבית היהודי“, ח“כ אורי אריאל, הגיב לדבריו של נתניהו ודחה את טענותיו: ”שמעתי את דברי נתניהו אצל הנשיא והמוסר שבחר להטיף לנו כציבור שלם. בטרם ראש הממשלה מפנה חיצי ביקורת כלפי הציבור הדתי לאומי בהקשר של חרמות והחיבור שלנו עם יש עתיד, אשמח לקבל תשובה ברורה כיצד הוא מסביר את החיבור התמוהה עוד יותר שלו עם גברת ציפי לבני שהאג׳נדה שלה בענין חרמות והקפאות על ציבור המתיישבים ידועים לכל“.

יו"ר "הבית היהודי", נפתלי בנט, אמר התגובה כי "בימים שלאחר הבחירות אנשי הליכוד סרבו לדבר עם הבית היהודי. החרימו אותנו. ידענו שאם נשב בשקט, נהיה באופוזיציה. ישבתי עם יאיר לפיד וסיכמנו גם שיש עתיד לא תיכנס לממשלה בלי הבית היהודי, והבית היהודי לא תיכנס בלי יש עתיד".