נתניהו: זכות גדולה ללמוד תנ"ך ולדעת שאנחנו מממשים את ציווי הקב"ה

ערב חג הסוכות קיים נתניהו מפגש נוסף במסגרת חוג התנ"ך הנקרא עם שם חמיו, שמואל בן ארצי ז"ל. הוא אמר כי "בזכות משה ובזכות המאבק של עמנו להיות כאן, בנחלת אבותינו, ואנחנו מברכים על כל רגע"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/09/13 10:21 יד בתשרי התשעד

נתניהו: זכות גדולה ללמוד תנ"ך ולדעת שאנחנו מממשים את ציווי הקב"ה
יחצ, צילום: יחצ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגברת שרה נתניהו קיימו אמש (ג‘) במעון ראש הממשלה בירושלים מפגש נוסף במסגרת חוג התנ"ך שחודש. במפגש השתתפו הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו. חוג התנ"ך נקרא על שם שמואל בן ארצי ז"ל, חמיו של ראש הממשלה.

זאת הפעם הרביעית שמתקיים חוג התנ"ך, שחודש במאי 2012. חוג התנ"ך הוא מסורת שהתקיימה בימי ראש הממשלה לשעבר דוד בן-גוריון ומנחם בגין. החוג מתקיים בשיתוף 'מרכז מורשת בגין'.

אמש התמקד החוג בפרשה האחרונה של ספר 'דברים', פרשת ״וזאת הברכה״. ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את שיעורו בפסוקים מפרק ל“ד בספר דברים: "וַיַּעַל מֹשֶׁה מֵעַרְבֹת מוֹאָב אֶל הַר נְבוֹ רֹאשׁ הַפִּסְגָּה אֲשֶׁר עַל פְּנֵי יְרֵחוֹ וַיַּרְאֵהוּ ה' אֶת כָּל הָאָרֶץ אֶת הַגִּלְעָד עַד דָּן.". ובהמשך כתוב: "וַיֹּאמֶר ה' אֵלָיו זֹאת הָאָרֶץ אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב לֵאמֹר לְזַרְעֲךָ אֶתְּנֶנָּה הֶרְאִיתִיךָ בְעֵינֶיךָ וְשָׁמָּה לֹא תַעֲבֹר. וַיָּמָת שָׁם מֹשֶׁה עֶבֶד יְהוָה בְּאֶרֶץ מוֹאָב עַל פִּי ה'".

נתניהו ציין כי ”משה רבנו לא יכול היה להיכנס לארץ המובטחת ואנחנו כאן זוכים בזכותו ובזכות המאבק של עמנו להיות כאן, בנחלת אבותינו, ואנחנו מברכים על כל רגע. זו זכות גדולה מאוד לקרוא את הספר הכביר הזה ולדעת שאנחנו מממשים את מה שהקב"ה ציווה על עמנו. העובדה שזו נחלתנו ושאנחנו כאן, אחרי שעברנו והגענו, קוראים את הדברים האלה היום, ויודעים שאנחנו נשאר כאן לעד - כך אנחנו מקיימים את הצוואה".

עוד הוסיף ראש הממשלה כי "בהזדמנות זו אני רוצה לשלוח ברכת החלמה מיוחדת לרב עובדיה יוסף באמצעות בנו, הראשון לציון, ואני בטוח שאני מדבר בשם כולנו".

חוג התנ"ך בבית ראש הממשלה נקרא על שמו של שמואל בן ארצי ז"ל, אביה של גברת נתניהו, אשר היה סופר ומשורר, מורה וחוקר תנ"ך. כשראש הממשלה דוד בן-גוריון הקים את חוג התנ"ך המפורסם, הוא הזמין את שמואל בן ארצי ז"ל להיות חבר קבוע בו. שמואל לימד את חוג התנ"ך בטבעון שהתכנס באופן קבוע במשך 30 שנה - והיה הוותיק בארץ.