נתניהו הבטיח לבנות ב-י-ם, תכנית לבנית 1500 יחידות דיור בהר חומה הוקפאה

במהלך מערכת הבחירות הבטיח נתניהו לבנות בירושלים וביו"ש גם נוכח הלחץ הבינלאומי, אך היום התפרסם כי תכנית לבניית 1500 יחידות דיור בהר חומה הוקפאה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/03/15 13:54 ה בניסן התשעה

נתניהו הבטיח לבנות ב-י-ם, תכנית לבנית 1500 יחידות דיור בהר חומה הוקפאה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

למרות הצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו בזמן מערכת הבחירות כי יבנה בירושלים וביו"ש גם נוכח הלחץ הבינלאומי, היום (ד') מתפרסם בynet כי הוקפאה תכנית לבניית 1500 יחידות דיור בשכונת הר חומה.

מדובר בעיכוב, שלטענת משרד הבינוי ובעיריית ירושלים, נעשתה "לא מסיבות מקצועיות". שני דיונים קריטיים לקידום הבניה שאמורים היו להתקיים בשבוע הקרוב בוטלו מסיבות לא ברורות.

התכניות הינן בתכניות אב המתייחסות לקרקעות פרטיות בשטח בין השכונה הקיימת לרחוב דרך חברון, כשהמטרה היא לחבר בסופו של דבר בין הר חומה לרחוב המרכזי ובפועל לירושלים. על פי משרד הבינוי ועיריית ירושלים היום (ד') אמורה הייתה התכנית לעלות לסדר היום של הוועדה המקומית בעיריית ירושלים, ובשבוע הבא לוועדה המחוזית לתכנון ובניה של מחוז ירושלים, שם אמורים היו במשרד הפנים לאשר אותה, אך הדיונים בוטלו ברגע האחרון.

מנגד, טוענים בלשכת ראש הממשלה כי לא התקבלה שום פניה וכי התכנית כלל לא הוצגה להם. העיכוב בתכנית מגיע על רקע סיור שערך נתניהו עם ראש העיר ניר ברקת ביום שני שעבר, ערב הבחירות, בו הדגיש נתניהו כי הבניה תימשך למרות הלחץ הבינלאומי.

ממשרד הבינוי נמסר בתגובה לynet: "משרדנו מקדם תכניות בנייה בירושלים. אין חסם מקצועי או תכנוני שלא מאפשר את קידום התכנית ולכן אין סיבה מקצועית ל'הקפאת' התוכנית. בעניין הטענות על דחיית הדיון בעקבות הנחיית לשכת ראש הממשלה, יש לפנות ללשכת ראש הממשלה על מנת לקבל הבהרות אם אכן ניתנה הוראה להקפאת התכנית".

עיריית ירושלים: "מכיוון שהתוכנית ירדה מסדר היום של הוועדה המחוזית במשרד הפנים היא הורדה מסדר היום של הוועדה המקומית (בעיריית ירושלים)". בתשובה לשאלה מדוע התוכנית לא תדון השבוע בועדות התכנון, נמסר מהעירייה כי יש לפנות למשרד הפנים, שם מסרו באופן לקוני כי "התוכנית לא הייתה אמורה לעלות לדיון בשבוע הבא".

משרד ראש הממשלה: "תוכנית 'חומת שמואל (הר חומה) ה'' לא הועברה ללשכת ראש הממשלה. לגבי תוכניות אחרות שלא הועלו השבוע יתקיים דיון בנושא אחרי הקמת הממשלה החדשה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן