נתניהו במסר חריף לבנט: תתנצל או תפוטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר מסר חריף ביותר לשר הכלכלה נפתלי בנט. גורמים בלשכת נתניהו : "יש לנתניהו מספיק חלופות". בינתיים מתווה קרי בניו יורק טיימס חושף כי בירה עתידית פלסטינית תהיה במזרח ירושלים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/01/14 09:36 כח בשבט התשעד

נתניהו במסר חריף לבנט: תתנצל או תפוטר
World Economic Forum-cc-by, צילום: World Economic Forum-cc-by

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו העביר הבוקר (ד') מסר חריף ביותר לשר נפתלי בנט: תתנצל או תפוטר. המשבר החמור, שהתחיל בהתבטאותו של בנט בדבר רעיונו של נתניהו להשאיר יישובים בתוך גבולות מדינה פלסטינית, מגיע לשפל חסר תקדים ולאיום ברור בפיטורין.

לדברי גורמים בלשכת נתניהו "בנט קיבל מסר והוא צריך להתנצל באופן חד וברור אחרת יהיה לזה מחיר. אף אחד לא ילמד את נתניהו אהבת ישראל ומהי שמירה על ביטחון ישראל".

"אחרי כל הטענות של בנט", אומרים אותם גורמים, "לא ברור למה הוא נדבק לכיסא הממשלה. ההתנהגות החצופה שלו והסגנון חסר האחריות שלו לא יעברו בשתיקה. ההתנהגות הזו של בנט פוגעת באינטרסים של ההתיישבות. אם לא יתנצל, הוא מסכן את הרכב הממשלה".

"לנתניהו יש מספיק חלופות. גם ממשלה בלי בנט תמשיך לדאוג לביטחון אזרחי ישראל בדיוק כפי שהממשלה הקודמת בראשות בנימין נתניהו עשתה זאת", אומרים הגורמים.

בינתיים, תומס פרידמן, פרשן הניו יורק טיימס פרסם הבוקר (ד') את התוכנית אשר צפוי שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי לחשוף בקרוב. תחת הכותרת 'מדוע קרי מפחיד' מדווח פרידמן כי התכנית העתידית תכלול נסיגה ישראלית משטחי יהודה ושומרון על בסיס גבולות 1967 עם סידורי ביטחון חסרי תקדים בבקעת הירדן, כך מדווח היום באתר וואלה.

לפי הפרסום, הנסיגה לא תכלול גושי התנחלויות ספורים שיישארו בשליטת ישראל ותמורתם תפצה ישראל את הפלסטינים בשטח חלופי. כמו כן, התכנית תקרא להכרזתה על בירה פלסטינית במזרח ירושלים הערבית, ולפלסטינים - להכיר בישראל כמדינת העם היהודי. היא לא תכלול זכות שיבה של פליטים פלסטינים לגבולות ישראל.

"ברור למדי כעת כי קרי יהיה הישועה הדיפלומטית של ישראל, או הדיפלומט הקנאי ביותר שישראל הכירה אי פעם", כתב פרידמן, "אבל אין הרבה מקום למשהו באמצע".